تشدید نظارت عیدانه استاندارد زنجان در مراکز عرضه کالا و خدمات

مدیرکل سازمان استاندارد استان زنجان گفت: در روزهای پایانی سال و نیز  لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر وضعیت بازار کالا و خدمات، بازرسان این اداره کل در مراکز عرضه کالا و خدمات استان، حضور یافته و نظارت بیشتری بر این امر دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ صابر کاظمی روز دوشنبه (۲۲اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد در راستای ارتقای کیفیت سطح ارائه خدمات به مردم از ظرفیت های قانونی خود علی الخصوص ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد استفاده میکند اظهار کرد: طبق این قانون سازمان مکلف است علاوه بر کالاهای داخل و وارداتی نسبت به ارزیابی و انطباق خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت است را با همکاری نهادهای ارزیابی و انطباق تایید صلاحیت شده اقدام و نتایج حاصله را جهت اطلاع عموم و مراجع ذی ربط اعلام کند.

وی تصریح کرد: کلیه دستگاه های اجرایی به استثنای دستگاه هایی که در قانون اساسی دارای وظایف خاصی میباشند موظف هستند نسبت به استاندارد های
تخصصی دستگاه مربوطه را تدوین و پس از تصمیم در کمیته فنی و ملی سازمان در حوزه خدمات رسانی اجرا و نظارت کامل را داشته باشند.

مدیرکل سازمان استاندارد استان زنجان با اشاره به اجرای طرح عیدانه این سازمان بیان کرد: این طرح از ۱۵ اسفند ماه سالجاری آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ به طور همزمان در دو حوزه کالا و خدمات در سراسر کشور اجرا می‌شود.

کاظمی خاطر نشان کرد: این طرح در حوزه خدمات در ۸ محورشامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار، مراکز اقامتی، میادین میوه و تره‌بار، خدمات قالیشویی و مراکز فروش شیرینی و آجیل، در حال اجراست.

وی با اشاره به مقارن بودن نوروز و ماه مبارک رمضان سازمان ملی استاندارد ۱۶ قلم کالا را مورد پایش و رصد در سطح کشور و همچنین استان قرار میگیرد افزود: از جمله این کالا ها بررسی کنجد مصرفی در نانوایی ها و حلیم فروشی ها، گوشت چرخ کرده، شیرخام، کشک خشک، خرما، پنیر، زولبیا و بامیه، انواع نبات، زعفران، رشته آشی و...است.

این مسئول خاطر نشان کرد: زود: با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای تهیه بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال و نیز لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر وضعیت بازار کالا و خدمات، بازرسان این اداره کل در مراکز عرضه کالا و خدمات استان، حضور یافته و نظارت بیشتری بر این امر دارند.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha