ساز و کار تامین مالی طرح های سرمایه گذاری در بهینه سازی مصرف سوخت مشخص شد

نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، ساز وکاری را برای تامین مالی طرح های سرمایه گذاری در بهینه سازی مصرف سوخت در قالب ارتقا حمل و نقل درون شهری و برون شهری و برقی نمودن چاه های کشاورزی مشخص کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (پنجشنبه، 11 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره یک ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس جز الحاقی به تبصره یک ماده واحده این لایحه؛ وزارتخانه های کشور با همکاری شهرداری های کشور و وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو موظفند تا مرداد سال 1402 طرح پیشنهادی سرمایه گذاری در جهت بهینه سازی مصرف سوخت در قالب ارتقا حمل و نقل درون شهری و برون شهری و برقی نمودن چاه های کشاورزی براساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور را جهت تصویب و نهایی سازی به شورای اقتصاد هرکدام به میزان یکصد هزار میلیارد ریال ارائه نمایند.

وزارت نفت مکلف به همکاری در این خصوص است. سرمایه گذاران طرف قرارداد وزارتخانه های مذکور مجازند تا با استفاده از ظرفیت ماده 8 قانون حداکثر استفاده از توان تولید و خدمات کشور و حمایت از کالای ایرانی برای تامین مالی اجرای طرح های بهینه سازی با استفاده از ظرفیت فاکتورینگ نسبت به صدور اوراق مالی اقدام کنند.

سیدشمس الدین حسینی درباره این بند الحاقی در صحن مجلس گفت: ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر درباره صرفه جویی است و در عمل با مشکل مواجه شده است بنابراین ما پیرو این بند الحاقی راه را برای تامین مالی طرح ها باز می کنیم.

وی افزود: این پیشنهاد پیشنهاد خوبی است و به تامین مالی طرح های مختلف کمک کرده و به نوعی در زمینه صرفه جویی راهگشا است./

پایان پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha