افزایش قیمت آب بدون در نظر گرفتن کشاورزی و کشاورزان خلاف اصل اقتصاد سالم است

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس گفت: اقتصاد کشاورزی یک اصل در کشور ما به شمار می آید، بنابراین نباید قیمت آب را بدون در نظر گرفتن شرایط کشاورزان افزایش دهیم، چرا که این مسئله خلاف اصل اقتصاد سالم در کشور است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، رحمت الله نوروزی در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 8 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، در اخطاری با بیان اینکه ما قبول داریم در کشور کمبود آب داریم، عنوان کرد: اما اقتصاد کشاورزی یک اصل در کشور ما به شمار می آید، بنابراین نباید قیمت آب را بدون در نظر گرفتن شرایط کشاورزان افزایش دهیم، چرا که این مسئله خلاف اصل اقتصاد سالم در کشور است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس یازدهم ضمن تشکر از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس به دلیل تغییر 3 درصد به نیم درصد درخصوص صنایع محصولات آب بر افزود: بودجه امسال برخلاف سال های 1400 و 1401 ، توجهی به مسئله امنیت غذایی نداشته است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ میان روسیه و اوکراین گفت: اگر به مسئله امنیت غذایی توجهی نشود، در سال آینده با مشکلات عدیده ای در این شرایط تلاطم بازار مواجه خواهیم شد. این مسئله را روز گذشته به رئیس جمهور نیز عنوان کردم.

نوروزی اضافه کرد: مبلغ 1.8 میلیون یورو برای بحث امنیت غذایی با عنایتی که کمیسیون تلفیق داشت، از صندوق ذخیره ارزی بارگذاری نشده و نیاز به عنایت مقام معظم رهبری دارد، لذا با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که موارد باید از کانال مجلس باشد، امیدواریم با مصوبه 1.8 از صندوق توسعه ملی موافقت شود، چرا که نگاه رئیس جمهور نیز مثبت است و انتظار داریم آقای دکتر قالیباف رئیس مجلس نیز از این مصوبه حمایت کنند./

پایان پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha