70 درصد مردان ۳۰ تا ۵۹ سال شهرستان درگز دارای پرونده فعال الکترونیک هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان درگز اظهار کرد: جمعیت مردان ۳۰ تا ۵۹ سال شهرستان درگز ۱۵ هزار و ۶۱۸ نفر است که ۷۰ درصد ایشان دارای پرونده فعال الکترونیک بوده و مورد ارزیابی توسط مراقبین سلامت، بهورزان و درصورت لزوم پزشک قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر رضا حق پرست بااشاره به شعار امسال هفته سلامت مردان مبنی بر " نقش مردان در ناباوری و پیگیری از سقط های عمدی " بیان کرد : طبق تعاریف، ناباروری" ناتوانی در بارداری بعد از 12 ماه رابطه جنسی، محافظت نشده "است. از عوامل مرتبط با سبک زندگی که بر ناباروری مردان موثرند : سن ، تغذیه، فعالیت فیزیکی ، مصرف مواد مضر و مستعد کننده ناباروری ، مصرف محرک ، مکمل ها و برخی داروها ، مواجهه با عوامل شغلی ، فیزیکی و شیمیایی ، سفید کننده حاوی کلر ، استرس و ... می باشد .

وی تصریح کرد : در راستای ارتقا سطح آگاهی گروه هدف در ایام مذکور اقداماتی از جمله : برگزاری جلسات آموزشی با عناوین علل ناباروری و نقش مردان در پیشگیری از سقط های عمدی ، برگزاری جلسات آموزشی با موضوع نقش تغذیه در ناباروری مردان در محل دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی، انجام آموزش های حضوری درخصوص مشاغل خطرآفرین در باروری توسط کارشناس بهداشت حرفه ای، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع فرزند آوری و نیز انتشار کلیپ و مطالب آموزشی مرتبط در فضای مجازی درحال اجراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha