۳۵ مدرسه حاشیه راه  استان زنجان ایمن سازی شد

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری  استان زنجان گفت: ددر بخش ایمن سازی آموزشی تا به امروز  ۳۵باب مدرسه  در استان زنجان ایمن سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، اعظم محمدی با بیان اینکه در بخش ایمن سازی آموزشی تا به امروز ۳۵باب مدرسه ایمن شده است ودر ۱۰ باب مدرسه نیز با نصب تابلوهای ایمنی،چراغ های چشمک زن و کاهنده سرعت و عملیات خط کشی جهت عبور و مرور ایمن دانش آموزان اقدام شده است.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح ایمن سازی مدارس واقع در حاشیه راه ها بیان کرد :کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات محصلین مدارس حاشیه راه ها، عابرین پیاده مقابل مدارس و بهبود وضعیت ایمنی عبور و مرور دانش آموزان این مدارس،از مهم ترین اهداف این طرح است که عملیاتی کردن آن نیازمند مشارکت همگانی و ارائه آموزش های مستمر است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری استان زنجان با اشاره به دو بعد ایمن سازی فیزیکی و آموزشی مدارس عنوان کرد: در این راستا آموزش ، تجهیز مدرسه به وسایل ایمنی وفیزیکی مدارس در قالب نصب تابلو و چراغ چشمک زن در مقابل مدارس ، ایجاد خط کشی های لازم بر کف جاده و ترمیم آسفالت انجام می شود.

محمدی با بیان اینکه تعداد ۲۸۰۰ دانش آموز مدارس، در حاشیه راه ها وجود دارد افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان حاشیه راه ها به عنوان گروه‌های کاربران آسیب پذیر راه‌ها، بحساب می آیند در همین راستا جهت افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه های استان ، کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان نسبت به بازدید و انجام مطالعات اقدام کرده ومدارس را به منظور ایمن سازی اولویت بندی می کنند.

وی در پایان از مدیران مدارس حاشیه راه ها خواست در جهت کاهش تصادفات دانش آموزان نهایت همکاری را با کارشناسان اداره کل راهداری داشته باشند چرا که نقش آموزش در یادگیری نکات ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha