وجود ۱۵۰ هزار یتیم فاقد حامی در استان کرمان

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۵۰ یتیم بدون حامی در استان کرمان داریم، گفت: در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم تعداد ۲ هزار و ۷۰۴ نفر از خیرین کرمانی به عنوان حامی در طرح اِکرام ایتام ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت تبیین خدمات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را یادآور شد و گفت: با توجه شبهات و ابهامات موجود در جامعه، فضای کشور نیاز به روحیه سازی و برگزاری ویژه و شکوهمند جشن های انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: از طرفی دشمن به صورت خاص متمرکز بر برنامه های ما و منتظر حضور مردم در صحنه است و کمیته امداد طی دو دهه اخیر تمرکز خود را بر توانموسازی با تاکید بر اشتغال قرار داده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان از توزیع یک هزار بسته غذایی، افتتاح ۶۰۰ طرح هادی روستائی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان، کلنگ زنی طرح هادی ۱۵۰ روستا، افتتاح ۴۰۰ کلاس درس توسط نوسازی مدارس و ... در دهه فجر توسط سازمان های عضو کمیته همیاری و سازمان های حمایتی ستاد دهه فجر استان با محوریت کمیته امداد، خبر داد.

عسکری نژاد، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۵۰ یتیم بدون حامی در استان داریم، گفت: خیّران می‌ توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir برای حمایت از ایتام ثبت‌ نام کنند.

وی به آمار ایتام و محسنین در استان هم اشاره و بیان کرد: پدران این فرزندان به دلایل مختلف توان تامین معاش ندارد که ایتام ۹هزار و ۱۶۳ نفر و محسنین ۱۳ هزار و ۹۳ نفر هستند که تعداد ۶۶ هزار و ۴۱۳ نفر آنان را حمایت می کنند که بعضاً یک حامی تا ۲۳ نفر را حمایت می کند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان ابراز داشت: تعداد حامیان ۶۶ هزار و ۴۱۳ نفر است و درآمد طرح اکرام ایتام سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که عمدتا به حساب ایتام واریز می‌ شود و در ۱۰ ماهه امسال ۱۰۲ میلیارد تومان واریزی انجام شده است.

عسکری نژاد، از رشد ۶ درصدی کمک به ایتام در ۱۰ ماهه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در ایام سالگرد حاج قاسم ۲ هزار و ۷۰۴ نفر به عنوان حامی در طرح اِکرام ایتام ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه اگر خدمات کمیته امداد نبود قطعاً مشکلات بیش از این بود؛ خاطرنشان کرد: قسمتی از کار ما در بحث تامین هزینه ها جذب خیرین و مشارکت های مردمی است، که در این راستا مردم دیار کریمان خوب پای کار هستند.

اداره کل کمیته امداد استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha