شناسایی کودک ۴ ساله سیرجانی که جهت تکدی گردی به افراد معتاد واگذار می شد
تصویر آرشیوی است.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سیرجان از شناسایی و انتقال کودک ۴ ساله ایرانی به مرکز مداخله فوریت های اجتماعی خبر داد و گفت: این کودک که توسط مادر معتادش جهت تکدی گری به سایر افراد معتاد واگذار می شد، توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی سیرجان شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسنعلی بردستانی گفت: طی برنامه‌ شناسایی تکدی‌ گرانی که کودک به همراه دارند و بر اساس گزارشات مردمی، یک دختر خردسال ایرانی ۴ ساله نیز در برنامه شناسایی توسط عوامل اورژانس اجتماعی پیدا شد.

وی افزود: پرسنل اورژانس اجتماعی سیرجان به مدت سه هفته این کودک را درحین تکدی گری در چهار راه مکی آباد سیرجان تحت نظر داشته اند.

سرپرست بهزیستی سیرجان بیان کرد: این دختر خردسال که توسط مادر معتادش برای تکدی گری به سایر افراد معتاد واگذار می‌ شد، بعد از شناسایی به مرکز مداخله فوریت های اجتماعی سیرجان منتقل شد.

بردستانی گفت: مادر این کودک دچار اعتیاد می باشد و از کودک برای تکدی گری استفاده می کرد، متاسفانه پس از چند روز مجدد گزارشی مبنی بر تکدی گری مجدد این کودک دریافت شد و مشاهده شد، که زنی که همراه کودک است تغییر کرده و پس از تحقیقات مشخص شد مادر این کودک اقدام به اجاره وی به شخص جدید کرده است، که این بار با حکم قضایی کودک به مرکز مداخلات اجتماعی منتقل شد.

وی گفت: این کودک هم اکنون در مرکز نگهداری کودکان بهزیستی سیرجان نگهداری می شود.

سرپرست اداره بهزیستی سیرجان با اشاره به درخواست قبلی خود از شهروندان سیرجان در زمینه پرهیز از دادن وجه نقد به متکدیان، تاکید کرد: درآمد کودکان متکدی اصولا صرف اعتیاد افراد بزرگسال می شود و این نوع کمک نه تنها جنبه سازنده ای ندارد، بلکه موجب افزایش تعداد کودکان اجاره ای کار و گسترش اعتیاد خواهد شد.

بردستانی از مردم خواست به هیچ عنوان به متکدیان کمک نکنند و اجازه ندهند متکدیان از کودکان و از راه دلسوزی مردم اقدام به سوء استفاده کنند

وی از معرفی متخلفین به مراجع قضایی خبر داد و خاطرنشان کرد: پیگیری جدی و اقدامات تکمیلی سایر نهادهای متولی در حوزه مسائل اجتماعی می تواند به اثربخشی برنامه های بهزیستی کمک موثری نماید.

سرپرست اداره بهزیستی سیرجان؛ همچنین از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشابه بهزیستی را در جریان قرار دهند.

بهزیستی سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha