بهره‌ برداری از اولین اتوبوس ویژه کم‌ توانان جسمی در سیرجان

رئیس سازمان حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری سیرجان، گفت: به مناسبت هفته دولت، اولین اتوبوس از ناوگان حمل‌ و نقل عمومی سیرجان مجهز به بالابر ویلچر جهت استفاده افراد کم‌ توان جسمی با حضور جمعی از معاونان و مسئولان شهرداری و سایر نهادها به بهره‌ برداری رسید، تا سیرجان بعد از کرمان دومین شهر پس از کرمان در زمینه مناسب‌ سازی شهر برای معلولان باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جواد نویدی گفت: از ابتدای سال با حمایت شهردار و شورای اسلامی شهر سیرجان، مناسب‌ سازی اتوبوس را در دستور کار داشتیم، که تقریبا دو ماه خریداری، نصب و تست دستگاه بالابر آن طول کشید.

وی افزود: این دستگاه دارای استانداردهای لازم و با هزینه‌ ای بالغ بر ۹۰ میلیون تومان تهیه شده است و حدود ۳۰۰ کیلو وزن ویلچر و فرد را تحمل می‌ کند و قرار است برای تکمیل این اقدام، با حمایت شهرداری ایستگاه‌ های سطح شهر را جهت تسهیل تردد این افراد آماده کنیم.

بهره‌ برداری از اولین اتوبوس ویژه کم‌ توانان جسمی در سیرجان

رئیس سازمان حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری سیرجان؛ از افزایش این اتوبوس‌ ها در سیرجان خبر و ادامه داد: این اتوبوس همزمان توانایی جابه‌جایی ۶ ویلچر را دارد.

نویدی تاکید کرد: اگر تقاضا زیاد باشد اتوبوس را تا ۱۲-۱۰ نفر یا به‌ طور کامل به ریل مخصوص برای ویلچرها مجهز می‌کنیم و شاید یک دستگاه برای شهر سبزجان کفایت نکند. اما این شروع کار است و در مراحل بعدی تعداد دستگاه‌ ها را افزایش می دهیم.

بهره‌ برداری از اولین اتوبوس ویژه کم‌ توانان جسمی در سیرجان

وی بیان کرد: افراد کم‌ توان جسمی جهت استفاده از این دستگاه نیاز به همراهی ندارند و راننده اتوبوس نیز در این زمینه آموزش‌ های لازم را دیده و اپراتور دستگاه است.

رئیس سازمان حمل‌ و نقل و بار شهرداری سیرجان، خاطر نشان کرد: شماره سه‌ رقمی ارتباط با سازمان حمل‌ و نقل شهرداری سیرجان، توسط بهزیستی در اختیار افراد کم‌ توان و معلول قرار می‌ گیرد و از ساعت ۷ صبح تا ۷/۵ شب این اتوبوس در اسرع وقت حتی برای شرکت در جشن‌ ها، مناسبت‌ها و اردوها تا مسیر حداکثر ۳۰ کیلومتری شهر در خدمت این افراد است.

بهره‌ برداری از اولین اتوبوس ویژه کم‌ توانان جسمی در سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha