۳.۲ میلیون تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد

استاندار بوشهر از تخلیه و بارگیری ۳.۲ میلیون تن کالا در بندر بوشهر خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد تخلیه و بارگیری در حوزه صادرات است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، احمد محمدی زاده در بازدید از اسکله بندر بوشهر اظهار داشت: توسعه اقتصاد دریامحور در نقاط ساحلی از اساسی ترین ماموریت های مسئولان استان بوشهر در سال جاری است.

وی از تخلیه و بارگیری ۴۵ هزار کانتینر در بندر بوشهر خبر داد و گفت: این میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش یافته است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه امسال، ۳.۲ میلیون تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده که ۵۰ درصد در حوزه صادرات است.

وی یادآور شد: بدون تردید، رونق تجارت در بندر بوشهر مورد توجه قرار دارد و خط کشتیرانی کانتینری بوشهر - جبل علی امارات متحده عربی در همین راستا راه‌اندازی شده است.

محمدی زاده تصریح کرد: با افتتاح این خط دریایی، صادرات و واردات کالاهای تجاری از بندر بوشهر به بندر جبل علی امارات متحده عربی افزایش یافته است.

شکیبی نسب مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز با بیان اینکه قبلاً بازرگانان بوشهری محصولات خود را از بنادر دیگر استان‌ها صادر می‌کردند افزود: با افتتاح راه‌اندازی خط کشتیرانی کانتینری بوشهر - جبل علی هزینه صادرات و واردات کالا از بوشهر به امارات متحده عربی و بالعکس کاهش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه ۵ کشتی تجاری در این خط دریایی فعال هستند اضافه کرد: این کشتی‌ها با ظرفیت‌های مختلف نقش مهمی در رونق تجارت در بوشهر دارد.

شکیبی نسب تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر در ۹ ماه امسال را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این مدت ۳ میلیون و ۱۹۵ هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده که ۵۰ درصد آن در حوزه صادرات بوده است.

وی از تخلیه و بارگیری ۴۵ هزار کانتینر در بندر بوشهر خبر داد و گفت: این میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha