تولید داروی فاکتور ۸ ازسرگرفته شد/ توزیع پارت دوم دارو تا پایان دی‌ماه

رئیس هیئت‌مدیره کانون هموفیلی ایران اعلام اینکه شرکت تولید داروی فاکتور ۸ مجدداً تولید را راه‌اندازی کرد گفت: این شرکت در پارت اول ۶ هزار عدد دارو تولید و توزیع کرد و به ما قول دادند که ۶ هزار عدد دیگر هم تا پایان دی‌ماه توزیع کنند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،نازنین فرزادی فر رئیس هیئت‌مدیره کانون هموفیلی ایران در مصاحبه با مجله علمی «روزنه» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: بیماران فاکتور ۸ از دو نوع دارو استفاده می‌کنند؛ یک نوع داروی فاکتور ۸ تولید داخل و یک نوع هم داروی پلاسمایی و وارداتی است.

وی با اشاره به اینکه تولید داروی داخلی در یک مقطعی دچار اختلال شد و شرکت سازنده دارو تولید را متوقف کرد گفت: بر اساس پیگیری‌هایی که صورت گرفت علت این کار، مطالبات مالی این شرکت از دولت و سازمان‌های بیمه‌گر و تحریم و عدم دسترسی به مواد اولیه به‌موقع برای تولید دارو بود.

رئیس هیئت‌مدیره کانون هموفیلی ایران ادامه داد: این شرکت مجدداً تولید را راه‌اندازی کرد و در پارت اول حدود ۶ هزار عدد دارو تولید و توزیع شد و به ما قول دادند که ۶ هزار عدد دیگر هم تا پایان دی‌ماه توزیع کنند تا بعد از توزیع پارت دوم بتوانیم مشکل را تا پایان سال حل کنیم و توزیع داروهای بیماران هموفیلی روتین شود.

فرزادی فر، کانون هموفیلی را صدای بیماران در رساندن مشکلات به بدنه دولت و یک تسهیلگر و رابط مستقیم بین بیماران و سازمان‌هایی از جمله سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت عنوان کرد که بیماران به طور مداوم با آن‌ها در ارتباط هستند.

وی از ارائه بسته‌های حمایتی به بیماران هموفیلی توسط این انجمن خبر داد و گفت: ما در خرید پروتز و عمل‌های جراحی به بیماران و اسکان بیماران شهرستانی در تهران کمک می‌کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره کانون هموفیلی ایران یادآور شد: ما در مرکز جامع درمانی، روان‌شناس مبین هم داریم و بیماران نیازمند به خدمات روانپزشکی را به پزشک مربوطه ارجاع می‌دهیم و در مورد تزریق دارو و شرایط خاص بیماران در زمان بروز حادثه نیز آموزش‌هایی را ارائه می‌دهیم.

فرزادی فر تصریح کرد: ازآنجایی‌که هموفیلی یک بیماری ژنتیکی است؛ لذا به خانواده‌هایی که بیماری هموفیلی دارند دائماً گوشزد می‌کنیم که از ازدواج فامیلی بپرهیزند؛ اما در صورتی هم که ازدواج کنند با انجام آزمایشاتی می‌توان سالم‌بودن یا بیماری جنین را تشخیص داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha