توسعه پایگاه‌های اورژانس جهت خدمت رسانی بهتر به مردم /ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل اورژانس کشور

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه یک پایگاه هوائی و 39 پایگاه 115 فقط در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت داریم، خاطرنشان کرد: توسعه پایگاه ها اورژانس توسعه خوبی بوده، تلاش داریم بخش کوچکی از عقب ماندگی که در این منطقه وجود دارد را با همکاری مسئولان دانشگاه برطرف کنیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر جعفر میعادفر رئیس اوراژنس کشور و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش تخصصی پدافند غیرعامل نظام سلامت در جیرفت اظهار داشت: امروز سومین همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت قطب جنوب شرق کشور با حضور اساتید و کارشناسانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی جنوب شرق در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما یک کشور حادثه خیز و مورد تهدید دشمنان است و باید خود را برای پاسخگویی در برابر تهدیدات آماده و مسلح کنیم، افزود: امروز تهدیدها صرفا نظامی نیست و شیوه های مختلف دارد و ما بر آنیم، تاب آوری خود را افزایش داده، زیر ساختها را توسعه داده و مقاوم کنیم تا به لطف خداوند متعال کمترین آسیب را در زمان حمله دشمن یا آسیبهای ناشی از حوادث داشته باشیم.


میعادفر با اشاره به موضوع های مختلف این همایش دو روزه در زمینه های پدافند زیستی، شیمیایی و هسته ای و با تدریس اساتید برجسته کشوری تصریح کرد: اورژانس کشور تلاش کرده، برای خدمت رسانی به مردم هم نقش پدافندی خود را اعمال کند و هم پایگاهها را توسعه دهد و در این راستا حدود 3 هزارو 200 پایگاه فعال در کشور داریم که از این تعداد حدود 50 پایگاه هوائی هستند.


رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت گفت: بیش از یک هزارو 700 پایگاه جاده ای در کشور داریم که به فاصله هر 40 کیلومتر مستقر هستند در جنوب کرمان به دلیل پهناوری منطقه تلاش شده، پایگاههای اورژانس به اندازه باشد و طی چند سال اخیر گسترش پایگاه های اورژانس در جنوب استان بسیار خوب بوده است.


میعادفر عنوان داشت: مشکلی که در حال حاضر در سراسر کشور داریم، بحث فرسودگی ناوگان آمبولانس هاست که در بودجه سال آینده، هم در سازمان برنامه و بودجه و هم در دولت برای خرید آمبولانس پیش بینی هایی صورت گرفته و امیدواریم نمایندگان مجلس هم کمک کنند چرا که علاوه بر اینکه مطالبات همکاران است، مطالبات نمایندگان مجلس هم برای حوزه های انتخابیه بوده و انتظار داریم بتوانیم سال آینده، بخشی از فرسودگی ناوگان آمبولانس را جایگزین کنیم.


دکتر لطیفی معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این همایش اظهار داشت: اهداف سازمان پدافند مصون سازی کشور و حفظ و ارتقای تاب آوری ملی در برابر تهدیدات است، رویکرد انقلاب دفاع از مظلوم و تاختن بر ظالم است این باعث شده که ما طیف وسیعی از دشمنان و تهدیدات را داشته باشیم.


وی با بیان اینکه تحولی در حوزه پدافند غیرعامل وزارت بهداشت ایجاد شده و خوشبختانه قطبهای آموزشی ده گانه وزارت بهداشت تشکیل شده است، عنوان داشت: هدف از این سفر حضور در همایش و آشنایی با مسائل پدافندی استان است که مهمترین آن بحث مهاجمان زیستی است که چند استان جنوبی درگیر هستند و آسیب می بینند، و در حال حاضر آفت درختان نخل، آسیب های جدی اقتصادی ایجاد کرده است.


لطیفی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع پیگیر هستیم این موضوع به مسئله ملی تبدیل شود و با توجه به اینکه استانهای جنوبی درگیر این آفت هستند به همراه موسسه مبارزه آفات وزارت جهاد و همکاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت به این موضوع ورود خواهیم کرد اگر چه زمان طلایی برای مدیریت آن را از دست داده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha