ابلاغ دستورالعمل مقابله با موج احتمالی بیماری کرونا به مراکز درمانی

جانشین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابلاغ دستورالعمل آمادگی در مقابل موج احتمالی هشتم بیماری کووید به بیمارستان های مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،جانشین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابلاغ دستورالعمل آمادگی در مقابل موج احتمالی هشتم بیماری کووید به بیمارستان های مشهد خبر داد.

دکتر ایوب توکلیان اظهار کرد: با توجه به شرایط و گزارش های دریافتی از آخرین وضعیت کرونا در بیمارستان ها مکاتبات لازم جهت آماده باش حداکثری با تمامی مراکز درمانی انجام شده است تا در صورت نیاز خدمات به شکل مناسبی به بیماران ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: آگاهی بخشی و و نظارت بر تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها جهت پیشگیری از مقاومت آنتی بیوتیکی با تشکیل مستمر و نظارت کمیته های کنترل عفونت بیمارستانی در حال اجراست.

جانشین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: پیش بینی های لازم جهت تامین داروی مورد نیاز و لوازم حفاظت فردی برای کادر درمان در کلیه بیمارستان ها انجام شده که از این لحاظ مشکلی نداشته باشیم.

دکتر توکلیان با تاکید بر اینکه عموم مردم در صورت مشاهده علائم ابتلا به بیماری در مرحله نخست، به درمانگاه های سرپایی مراجعه کنند و از مراجعه مستقیم به اورژانس بیمارستان ها اجتناب کنند خاطر نشان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک به ویژه در محیط های سربسته و تجمیعی، همواره مورد تاکید است و باید به ان توجه شود.

با تاکید بر اینکه عموم مردم در صورت مشاهده علائم ابتلا به بیماری در مرحله نخست، به درمانگاه های سرپایی مراجعه کنند و از مراجعه مستقیم به اورژانس بیمارستان ها اجتناب کنند خاطر نشان کرد: افراد در معرض خطر در صورت گذشتن شش ماه از آخرین دوز واکسیناسیون، باید نسبت به تزریق دوز یاداور اقدام کنند.

دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: تاکنون بیش از 42 هزار نفر از کادر بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دوز سوم واکسن خود را تزریق کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha