«آموزش»؛ بخش مهمی از طرح پزشکی خانواده

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: کار کردن در حوزه بهداشت لذت بخش و نیازمند عشق و علاقه فراوان است. اقدامات بزرگی در حوزه بهداشت کشور انجام شده که قدردان همه تلاشگران این حوزه هستیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر سیف الله مرادی در اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران، اظهار داشت: آموزش و توانمندسازی منابع انسانی در طرح پزشکی خانواده بر عهده ما است. طرح پزشکی خانواده در بسیاری از کشورهای دنیا اجرا و منجر به اصلاح سبک زندگی شده است.

وی «آموزش» را بخش مهمی از طرح پزشکی خانواده عنوان کرد و افزود: ممکن است در انتخاب نیروها نقش زیادی نداشته باشیم اما در آموزش آنها، اثرگذار هستیم. دوره های آموزشی در ارزشیابی کارکنان، حق شغل و ارتقای رتبه آنها، دارای امتیازات خاصی است و به ازای هر ساعت، امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت یادآور شد: آموزش های بدو خدمت به صورت یک کتاب، تهیه شده که در مراحلی مانند شروع خدمت، انتصاب پست های مدیریتی، تمدید قرارداد و تبدیل وضعیت کاربرد دارد و گذراندن آن به میزان 180 ساعت، الزامی است.

دکتر مرادی خاطرنشان کرد: در شش ماهه اول سال 1400 تعداد دوره های آموزشی وزارت بهداشت 256 مورد بود که در شش ماهه اول امسال به 292 مورد افزایش یافته است. دوره های پزشکی خانواده با هماهنگی معاونت بهداشت را می توان به عنوان دوره های آموزشی تعریف کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته معاونت بهداشت وزارت بهداشت 10 دوره آموزشی برای کارکنان، پیشنهاد کرده بود که مصوب و اجرا شد اما در سال جاری، تعداد مصوب دوره های پیشنهادی این معاونت به 32 دوره رسیده و به دانشگاه های علوم پزشکی، ابلاغ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha