۹۴ درصد زکات جمع‌آوری شده در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفت

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: ۹۴ درصد زکات جمع‌آوری شده در کشور، در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، حبیب‌الله آسوده در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان اردبیل گفت: در هشت ماهه سال جاری ۹۴ در صد زکات جمع‌آوری شده در کشور، برای رفع مشکلات معیشتی در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۶ درصد باقی مانده زکات نیز در امر زیربنایی، عمرانی و پروژه‌های عام‌المنفعه مانند احداث مدرسه، جاده و ... در مناطق کشور هزینه شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد زکات، توسط گروه‌های مردمی جمع‌آوری و در اختیار فقرا و نیازمندان قرار گرفته است، تاکید کرد: ۱۰ هزار مرکز نیکوکاری محله‌محور و مسجدمحور با نظارت کمیته امداد، زکات را جمع‌آوری و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند.

آسوده خاطرنشان کرد: فطریه و کفارات مردم با تاکید رئیس کمیته امداد، در کمترین زمان ممکن و در همان روز در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد.

وی گفت: طبق قوانین حاکم بر کمیته امداد، تمامی وجوهات مردمی که در اقصی نقاط کشور جمع آوری می‌شود، در همان شهر و محل و براساس نیات خود مردم هزینه می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، خواستار فرهنگ‌سازی در پرداخت زکات شد و اضافه کرد: از مسئولان به ویژه استانداران و فرمانداران می‌خواهیم با اقدامات تبلیغی و تشویقی، زمینه اطمینان و ترغیب بیشتر مردم را به پرداخت زکات فراهم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha