ارائه ۳۳ هزار خدمت از محل زکات به نیازمندان زنجانی

مدیرکل کمیتهامداد استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۳ میلیارد تومان زکات در سطح استان زنجان جمع آوری شده است،گفت: از محل زکات جمع آوری شده در سال جاری ۳۳ هزار خدمت در استان برای نیازمندان ارائه شده است،

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،روح اله صالحی در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه گزارش از  وضعیت جمع آوری زکات در استان اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود از ابتدای سال تاکنون ۴۳ میلیارد تومان زکات در سطح استان زنجان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از زکات توسط شوراهای روستایی جمع آوری شده است، افزود: خوشبختانه عملکرد استان در این حوزه مطلوب است و از ۵۵ میلیارد تومان برنامه پیش بینی شده ۴۳ میلیارد تومان محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در رابطه با هزینه کرد زکات در استان گفت: ۹۳ درصد از زکات در امور محرومین و ۷ درصد در ساخت پروژه های عام المنفعه هزینه می شود.

صالحی با اشاره به اینکه امسال از محل زکات جمع آوری شده ۳۳ هزار خدمت در استان ارائه شده است، افزود: این خدمات در بخش های مختلف به نیازمندان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه تحقق بالای تعهدات استان در حوزه زکات، اعتقاد و باور مردم به ادای این فریضه دینی و همت بالای اعضای دبیرخانه شورای زکات را نشان می دهد، اضافه کرد: امیدواریم امسال نیز شاهد تحقق زکات تعهد شده در استان باشیم.

این مسئول  افزود: وظیفه جمع‌آوری وجوهات زکات و مدیریت آنها به لحاظ شرعی و قانونی بر عهده کمیته امداد است که این کار به اذن ولی فقیه و با محوریت ائمه جمعه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha