استقرار سینما سیار در مناطق محروم استان کرمان

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: پیش‌ بینی سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور برای اکران فیلم‌ های روز سینمای ایران در مناطق کمتر برخوردار و فاقد سینما، استقرار "سینما سیار" است، که توسط انجمن سینمای جوانان ایران انجام می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ وحید محمدی، با بیان اینکه عدالت فرهنگی و مردمی کردن برنامه‌ های فرهنگی و هنری از سیاست‌ های دولت سیزدهم است، گفت: در حوزه نمایش فیلم، عمومی‌ سازی دسترسی فرهنگی و تسریع در بهره‌ مندی مخاطبان در شهرهای مختلف کشور به ویژه مناطقی که فاقد سینما هستند، از اکران فیلم‌ های روز سینمای ایران همچنان با جدیت پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه در مجموع استان کرمان ۱۶ سالن نمایش فیلم وجود دارد، که از این تعداد ۱۴ سالن سینما هستند، تصریح کرد: در شهر کرمان ۴ سالن رسمی سینما(آسیا، مهتاب، شهرتماشا، تماشاخانه هتل پارس) و در شهرستان‌ های انار و رفسنجان دو سالن سینما وجود دارد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، بیان کرد: در بعضی از شهرستان‌ ها همچون بم، بافت و بردسیر نیز از ظرفیت مجتمع های فرهنگی هنری برای نمایش فیلم استفاده می‌ شود.

محمدی با اشاره به اینکه تعدادی از شهرستان‌ های استان کرمان از جمله ارزوئیه، فهرج و نرماشیر فاقد سینما هستند، اظهار کرد: پیش‌ بینی دولت برای اکران فیلم‌ های روز سینمای ایران در مناطق محروم و فاقد سینما، استقرار سینما سیار است، که توسط انجمن سینمای جوانان ایران انجام می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص تعیین مکان مناسب اکران با همکاری مسئولین ذیربط در منطقه مشکلی نداریم و تقاضا و استقبال مخاطب و تهیه بلیط از شرایط اصلی آن است.

محمدی ابراز داشت: هیچ مانعی برای نمایش فیلم های روز سینمای ایران به صورت‌ همزمان در مناطق کمتر برخوردار وجود ندارد و اگر استقبال مردم خوب باشد و هزینه های حداقلی باتهیه بلیط پرداخت شود، سینما سیار در این مناطق مستقر خواهد شد.

وی یادآور شد: اگرچه دربرخی موارد اکران رایگان فیلم نیز دربرخی موارد وجود داشته است، لکن پرداخت حق مالکیت به تهیه کنندگان و مراکز پخش فیلم الزامی است، زیرا هزینه‌ های آن باید تأمین شود؛ البته بهای بلیط در مناطق کمتر برخوردار بسیار پایین‌تر است. ضمن اینکه در بعضی ایام سال و به مناسبت‌ های مختلف فیلم‌ های روز سینمای ایران به ویژه فیلم‌ های جشنواره عمار به صورت رایگان به نمایش درآمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha