دانش آموزان فهرجی همیار دامپزشکی شدند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: کلاس‌ های بیماری‌ های مشترک بین انسان و دام در مدارس شهرستان فهرج برگزار شد و دانش آموزان راه‌ های انتقال بیماری‌ های مشترک انسان و دام را فراگرفتند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی بماندشتی از دانش آموزان به عنوان همیاران دامپزشکی یاد و عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح بالا بردن سطح معلومات و آگاهی و آموزش گسترده در مورد بیماری‌ های مشترک و قابل انتقال از دام به انسان است.

وی افزود: فراگیری و شناخت بیماری‌ ها از سوی دانش آموزان و انتقال آن به خانواده می‌ تواند طیف گسترده تری از مردم را زیر پوشش قرار دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج بیان کرد: در این کلاس ها، دانش آموزان راه‌ های انتقال بیماری‌ های مشترک از جمله: تب مالت، تب کریمه کنگو، هاری و...؛ و روش‌ های کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ ها را آموزش دیدند.

بماندشتی تصریح کرد: همچنین در این کلاس‌ ها تاکید ش؛ دانش آموزان در منازل به عنوان همیار دامپزشکی از مصرف گوشت قرمز و مرغ کشتار نشده در کشتارگاه‌ ها و فاقد تاریخ و برچسب دامپزشکی و همچنین مصرف شیر پاستوریزه نشده به دلیل انتقال بیماری‌ ها جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: در این کلاس‌ ها به دانش آموزان توصیه شد از دست زدن به سگ‌ ها و گربه‌ ها بپرهیزند؛ زیرا شایع‌ترین موارد حیوان گزیدگی و هاری از سوی آن‌ ها صورت می‌گیرد و خطر ابتلا به بیماری از این طریق وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha