رئیس پلیس گذرنامه: دانشجویان برای سفر اربعین به «وثیقه» نیاز ندارند

سردار «ذوالقدر» گفت: دانشجویان، طلاب و محصلان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی نیازی به تهیه وثیقه ندارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)سردار «علی ذوالقدر» رئیس پلیس گذرنامه فراجا در یک برنامه رادیویی، با بیان اینکه روزانه حداقل بیش از ۹۰ هزار گذرنامه زیارتی چاپ می‌کنیم، اظهار داشت: طی مدت اخیر ظرفیت صدور گذرنامه در کشور را حدود چهار برابر از نظر تجهیزات و نیروی انسانی افزایش داده‌ایم و همکاران در سه شیفت کاری در بخش گذرنامه فعالیت می‌کنند.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه صدور گذرنامه زیارتی از اول ماه محرم شروع شده است، افزود: هم‌اکنون روزانه میزان تقاضاها برای گذرنامه زیارتی به ۵۰ هزار عدد افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس گذرنامه فراجا در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه در حال حاضر از گذرنامه زیارتی فقط در ایام محرم و صفر می‌توان استفاده کرد، گفت: مدت اعتبار این گذرنامه‌ها پنج ساله است و می‌خواهیم با مقامات عراقی رایزنی کنیم که از این گذرنامه‌ها در طول دیگر ماه‌های سال نیز بتوانیم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بازه زمانی در نظر گرفته شده برای صدور گذرنامه‌های زیارتی بین پنج تا هفت روز است، عنوان کرد: این امکان فراهم شده است که هنگامی که گذرنامه زائران چاپ می‌شود، برای آن‌ها پیامک صادر می‌شود و ظرف یک الی دو روز بعد این گذرنامه به دست آن‌ها می‌رسد.

به گفته رئیس پلیس گذرنامه فراجا، اتباع خارجی مقیم ایران با دفترچه اقامت که برای آن‌ها صادر می‌شود، بدون اخذ روادید می‌توانند به عراق سفر کنند.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه مشمولان می‌توانند برای سفر به عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی درخواست گذرنامه زیارتی کنند، خاطرنشان کرد: دانشجویان، طلاب و محصلان در این ایام برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی نیازی نیست که وثیقه‌ای تهیه کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha