نتیجه تست 94 بیمار مشکوک به آنفلوانزا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت اعلام شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مثبت شدن تست 94 نفر از بیماران مشکوک به آنفلوانزا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در یک ماه اخیر خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر سید جواد حسینی اظهار کرد: با توجه به تغییرات جوی و کاهش برودت هوا و افزایش ابتلا به عفونت های تنفسی در سطح کشور، طی یک ماه گذشته، تعداد 772 بیمار شدید تنفسی در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند که از این بیماران نمونه آنفلوانزا گرفته شد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی نمونه های آزمایشگاهی، تعداد 94 نفر از نظر ابتلا به بیماری آنفلوانزا مثبت بودند خاطر نشان کرد: بیشترین گروه سنی مبتلایان به آنفلوانزا را گروه سنی زیر 15 سال تشکیل می دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده از ماسک به‌خصوص در زمان شیوع بیماری آنفلوانزا در حفظ سلامت جامعه بسیار حائزاهمیت است.

وی اظهار کرد: به طور معمول در فصل سرد بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا شیوع بیشتری پیدا می‌کند، اما طی حدود 3 سال اخیر که درگیر پاندمی کرونا بودیم به علت استفاده از ماسک از سوی مردم آمار ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا کمتر از سال‌های قبل کرونا بود.

وی تصریح کرد: با فروکش کردن کرونا شاهد کاهش استفاده مردم از ماسک هستیم و در سوی مقابل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و برگزاری کلاس‌های درس حضوری داشتیم و به جهت پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان و دانشجویان به سرماخوردگی و آنفلوانزا توصیه بر استفاده از ماسک در محیط مدرسه و دانشگاه داریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشگیری را مهم‌ترین عامل مقابله با انواع بیماری‌‎های ویروسی از جمله آنفلوانزا دانست و گفت: به سالمندان و افرادی که دارای بیماری قلبی، ریوی، کلیوی، دیابت و ضعف عمومی هستند توصیه می‌کنیم که واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند و از کسانی هم که مبتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا شده‌اند می‌خواهیم که تا زمان بهبودی کامل از حضور در مکان‌های شلوغ و پرجمعیت و برقراری ارتباط مستقیم با دیگران خودداری کنند.

دکتر حسینی با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده و استفاده از ماسک همچنان لازم و ضروری است، به‌خصوص آنکه در این روزها آنفلوانزا هم شیوع پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار ابتلا به آنفلوانزا در روزهای اخیر از تمامی دانش‌آموزان می‌خواهیم در مدرسه و دیگر مکان‌های پر تجمع حتماً از ماسک استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha