نقش تاثیرگذار شخصیت های علمی در پیشگیری از وقوع جرم

دادستان کل کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: نماینده ولی فقیه و تمامی شخصیت هایی که جنبه علمی، ارشادی و هدایت گرایانه دارند، می توانند در عرصه پیشگیری از وقع جرم تاثیر گذار باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، گفت: یکی از آسیب های جدی و رنج هایی که در دستگاه قضایی می بریم، کثرت ورودی ها است و یکی از بهترین راه های آن این است که از ظرفیت های مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی به دستگاه قضایی استفاده کنیم.


وی در ادامه سخنان خود، بیان کرد: نماینده ولی فقیه جایگاه خاصی دارد و همه کسانی که خود را ملتزم و متعهد به ولی فقیه می دانند، باید همان التزام و تعهد را نسبت به نماینده ولی فقیه باید داشته باشند.


دادستان کل کشور، اظهار کرد: ولی فقیه هسته اصلی انرژی بخش به مجموعه دستگاه ها است و هدایت گری های ایشان بسیار راهگشا است و نمایندگان ولی فقیه نیز در استان ها همین نقش را متناسب با جایگاه استان ها بر عهده دارند.


حجت الاسلام منتظری، ادامه داد: ولی فقیه زمان ما، حقیقتا با آن اندیشه های حکیمانه و با آن دوراندیشی، جامع نگری و تجربیات طولانی خود در بخش های مختلف ایشان را شخصیتی جامع تبدیل کرده است که حقیقتا در دنیا بی نظیر هستند.


وی تصریح کرد: یکی از شاخصه های مهم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که ولی فقیه را به خوبی شناخته بود و ذوب در ولایت بود و این سرمایه بزرگی بود و ایشان نیز در نگاه ولی فقیه جایگاه ویژه ای داشت.

نقش تاثیرگذار شخصیت های علمی در پیشگیری از وقوع جرم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز با اشاره به اینکه حجت الاسلام و المسلمین منتظری، از سرمایه های قضایی کشور هستند، تاکید کرد: استان کرمان، به عنوان بزرگترین استان کشور بخش وسیعی از کویر را داراست و همجواری این استان با استان های مرزی تاثیر جدی در امنیت آن دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به این مطلب که دستگاه قضایی در استان کرمان به بهترین وجه ممکن، مسائل را مدیریت می کند، عنوان کرد: رئیس کل دادگستری استان کرمان نیرویی مجرب، متخصص و بومی و تیم قضایی استان نیز تیمی تازه نفس و با تجربه هستند، که این امر می تواند برای استان کرمان در بخش امنیتی و قضایی راهگشا باشد که تاکنون نیز همین گونه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوادث اخیر با تدابیر بخش امنیتی و قضایی، استان کرمان از استان های نسبتا آرام بود و شاهد حوادث سخت و خسارت های قابل توجه نبوده ایم و جا دارد از تمامی دست اندرکاران امنیتی و قضایی تشکر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خاتمه، از دادستان سابق کرمان به عنوان امین سردار سلیمانی و نیرویی انقلابی و ولایی و با تجربه بالا یاد و ابراز کرد: برای دادستان جدید کرمان نیز آرزوی موفقیت دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha