امام خمینی(ره) در رابطه انسان با خود، خداوند و جامعه، سنگ تمام گذاشت

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: امام خمینی(ره) در رابطه انسان با خود، خداوند و جامعه، سنگ تمام گذاشت و امام راحل(ره) ارتباط عمیقی با مردم داشت و همواره کنار آنها بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی(ع) برگزار شد، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: در روایتی از حضرت علی (ع) آمده است که شما را به رعایت تقوا و ترس از خدا توصیه می‌ کنم، که کاری بسیار مهم است و رضایت خداوند را جلب کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه همواره باید در همه امور زندگی خدا را مدنظر قرار داد، افزود: در خصوص مبحث تربیت، در کنار مربی بی بدون نقص وعیب، خود شخص تحت تربیت انگیزه لازم برای تربیت را داشته باشد و تا وی نخواهد تربیتی اتفاق نمی‌ افتد

خطیب جمعه کرمان با اشاره به فرارسیدن ایام رحلت امام خمینی(ره) در ادامه متذکر شد: هر انسان مومنی که هدایت را می‌ خواهد باید به ۳ دستور مهم که در قرآن آمده است و هر شخص موظف به انجام آن است؛ توجه کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به دستورات ذکر شده در قرآن گفت: در دستور اول؛ باید صبر، حوصله و شکیبایی را در دستور کار دهید و در مقابل انواع و اقسام انحرافات و ناملایمات با آرامش و مدنظر قرار دادن خداوند، برخورد کرد چراکه صبر سلاح مهمی است که خود سازی را به سرعت پیش می‌برد.

وی با اشاره به اولین محور، گفت: گام اول؛ اولویت رابطه هر شخص با خودش است که باید هر فرد به استعداد و توانایی‌ های خودش توجه کند و امام خمینی(ره) به خودشناسی به معنای کامل کلمه رسیدند و از آغاز نوجوانی این مسیر را انتخاب کرد و در مدارس حوزوی ادامه داد و در ارتباط با اساتید برجسته از همه فرصت‌ ها بهترین بهره‌ ها را برد و استعدادهای خدادادی خود را نمایان کرد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: هر شخص و ملتی دشمن و کارشکن دارد؛ بنابراین با صبر و شکیبایی باید توطئه‌ های آن‌ ها را شکست داد و با مدیریت و برنامه ریزی جلو رفت و عصبانیت از دشمن را کامل نشان داد و در مواجهه با آن هدفمند پیش رفت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه با لجوج‌ ها باید با حوصله رفتار کرد، افزود: صبر و شکیبایی در مقابل حسادت ها، نتونم بین ها، کینه توزها، جاهل‌ ها و نادان‌ ها را اولویت زندگی قرار دهید و بدانید که بهترین عامل پیروزی صبر است و هرکسی که صبر پیشه کند، خداوند با اوست و مورد رحمت و لطف پروردگار قرار می‌ گیرند و از هدایت شونده‌ ها خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: بخش دوم؛ رابطه شخص با خداست و امام خمینی(ره) در خصوص عبد و عبید، با وجود همه دوران‌ های سخت و حوادث آن زمان، با تمام علم و آگاهی خود رابطه خود را با خدا پر رنگ‌ تر کرد و ارتباطی محکم با خداوند تعالی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: محور سوم؛ رابطه امام با انسان‌ ها و جامعه اطراف است و ایشان انزوا و گوشه گیری را راه مناسب نمی‌ دانست و از سرنوشت مردم فاصله نگرفتند، بلکه ارتباط عمیقی با توده های مردم برقرار کرد و با همین مردم انقلاب را پیروز کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حماسه ۱۴ خرداد ماه گفت: در ۱۴ خرداد ماه، مردم قیام کردند و از امام حمایت کردند و شهیدانی را تقدیم کردند و همین خون آن‌ ها بود که در حرکت انقلاب نقش جدی برجای گذاشت.

وی اضافه کرد: در خصوص خوبی‌ ها و محاسن امام(ره) باید کتاب‌ ها نوشت؛ که چگونه مسیر مستقیم را طی کردند و این نیز مشی و حرکت امام است و ایشان در ۳ محور بیان شده به خوبی جلو رفتند و باید گفت؛ که پس از ائمه اطهار (ع)، تاریخ بشر کمتر چنین شخصیت آگاه و دانایی را به خود دیده است.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: قابل ستایش است که رهبر عظیم شان انقلام، امام خامنه‌ ای مدظله‌ العالی با داشتن مدیریت قوی در صحنه‌ های مختلف، حرکت در خط و راه امام(ره) در هر ناملایمتی کوچکترین عقب نشینی نکردند و موفق شدند کشور را در پیچ‌ های مختلف به مسیر هدفمند هدایت کنند و امروز با درایت فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری، کشور به مرحله از بازدارندگی با همت نیروهای غیور رزمنده و بسیجی رسیده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به تکلیف سنگینی که رهبر عظیم شان انقلاب که بر عهده مجلس گذاشند، بیان کرد: مجلس وقتی شکل گرفت گروهی سعی بر تخریب مجلس گرفتند و تبلیغات وسیعی درباره مجلس پیش گرفتند و گروهی بر این رویه جلو رفتند که بگویند مجلس انقلابی نیست.

وی بیان داشت: ولی باعث افتخار است که سرانجام از سمت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر اساس معدل قابل قبول مجلس، مدال انقلابی بودن به مجلس داده شد و جای دارد به آن‌ ها تبریک بگوییم؛ لذا باید بدانند که این سربلندی را تا پای جان پیش ببرند تا تاریخ مجلس در ادوار مختلف همچنان بدرخشد.

خطیب جمعه کرمان افزود: امام خمینی(ره) در رابطه انسان با خود، خداوند و جامعه، سنگ تمام گذاشت و امام راحل(ره) ارتباط عمیقی با مردم داشت و همواره کنار آنها بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار داشت: بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در عرفان، سلوک، ذکر، معامله با خدا در صحنه های مختلف، دوران سخت مبارزه و غیره چنان ارتباط خود را با خدا قوی کرد که هیچ حادثه ای او را نمی ترساند، زیرا وی فقط از خدا ترس داشت.

وی تصریح کرد: در تاریخ بشری پس از ائمه اطهار (ع) شخصیتی به جامعیت امام خمینی(ره) یا کمتر دیده و یا اصلاً تاریخ چنین فردی را ندیده است و همین که مردم، انقلاب و هزینه های سنگین آن را تحمل کردند این سیره و حرکت امام (ره) است. امام (ره) خود را کامل شناخت و از فرصت ها بهترین بهره را برد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به انتخاب مقام‌ معظم رهبری برای جانشینی امام راحل(ره) گفت: رهبری معظم انقلاب فردی عالم و دارای تجربه موفق مبارزه در دوران ستمشاهی و پس از آن در مسئولیت های مختلف در دوران انقلاب هستند و تجارب گران قیمتی در کارنامه دارند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به تعهد، تخصص، شجاعت، مدیریت قوی در صحنه های مختلف، حرکت در خط و راه امام راحل مقام‌ معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان موفق شدند کشور را در پیج و خم‌ های متعدد با موفقیت مدیریت کنند و عبور دهند.

وی تاکید کرد: امروز کشور در جایی قرار دارد که قدرت های طراز اول دنیا که زمانی جنگ را به رخ ما می کشیدند، نمی توانند تهدید کنند؛ لذا امروز کشور در بازدارندگی قرار گرفته و برای همین دشمن دنبال جنگ نرم است.

خطیب جمعه کرمان بیان کرد: جا دارد وجود رهبری شایسته نظام را ارج نهاده و سجده شکر به جای آوریم و درود بر مجلس خبرگانی که بدون هوی و هوس و گرایش های جناحی با فردی بیعت کردند، که نظام را با پیشرفت مدیریت کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب افزود: معظم له با تایید خود تکلیف سنگینی بر عهده مجلس انقلابی گذاشتند، زیرا وقتی این مجلس شکل گرفت عده ای همت خود را بر این گذاشتند که مجلس تجربه ندارد.

وی اظهار داشت: چون نگاه آنان به غرب و غرب گرایی مثبت بود و فکر می کردند این مجلس باید پای برجام یک طرفه بایستد، اما دیدند که جنس مجلس این نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز داشت: گروه دیگری ظرفیت خود را صرف این کردند که این مجلس خنثی است و موثر نیست و توان کمک به کشور و ریل گذاری ندارد و به صراحت گفتند این مجلس انقلابی نیست؛ که مقام معظم رهبری با تاکید هم در ابتدا و هم بعد از سه سال مدال انقلابی را به این مجلس دادند.

حجت السلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت معدل قابل قبول مجلس در نگاه رهبر معظم انقلاب تکلیف را سنگین تر کرد و باید ضعف ها و کاستی های خود را کامل بشناسد و در عمر باقیمانده در ریل گذاری قوانین کشور به گونه ای عمل کند که در پایان هم همین مدال را رهبری عنایت کنند و هر یک از نمایندگان استان باید سهم و دین خود را به انقلاب ایفا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha