مدارس کانکسی و سنگی در استان کرمان برچیده خواهند شد

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: برچیدن مدارس کانکسی مستقل با آمار دانش‌ آموزی بالای ۱۰ نفر و مدارس سنگی خشکه‌ چین به عنوان یکی از وظایف اداره‌ کل نوسازی مدارس استان کرمان طی سالجاری در دستور کار این اداره قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا هدایتی در حاشیه‌ی سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش در خصوص اهمیت عدالت آموزشی، گفت: یکی دیگر از مواردی که ما به آن توجه ویژه داریم، بحث عدالت تربیتی و تامین نصیب برابر آموزشی با تاکید بر زیست‌ بوم جدید است.

وی با اشاره به سخن حضرت علی علیه‌السلام که می‌ فرمایند؛ «عدالت محکم‌ ترین بنیاد است»، افزود: ما برای اینکه بتوانیم به طور کامل و شایسته به اهداف انقلاب اسلامی برسیم، باید در بحث عدالت آموزشی و تربیتی به طور ویژه و جهادی اقدام کنیم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان، تصریح کرد: برچیدن مدارس کانکسی مستقل با آمار دانش‌آموزی بالای ۱۰ نفر و مدارس سنگی خشکه‌ چین به عنوان یکی از وظایف اداره‌ کل نوسازی مدارس استان کرمان در راستای تامین عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در دستور کار سال جدید قرار دارد.

هدایتی با اشاره به اقدام جهادی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان در از سرگیری طرح متوقف‌ شده‌ مجتمع آموزشی دخترانه‌ پشت‌ رود بروات، گفت: وزیر محترم آموزش و پرورش نیز در سفر اخیرشان به استان کرمان شخصا از برخی مدارس کانکسی شهرستان بم بازدید نمودند و تصمیمات مهم و خوبی در این زمینه اتخاذ شد و با دستور و مساعدت وزیر محترم، تنها ساعتی پس از بازدید ایشان، عملیات ساخت مجتمع آموزشی دخترانه‌ پشت ‎رود در بخش بروات شهرستان بم از سر گرفته شد.

وی بیان کرد: مجتمع دخترانه‌ پشت‌ رود به عنوان بخش کوچکی از اقدامات دولت مردمی سیزدهم در بحث جایگزینی مدارس کانکسی و برقراری عدالت آموزشی، نشان‌ هنده‌ صادق‌ الوعده بودن دولت و توجه ویژه‌ وزارت آموزش و پرورش به این موضوع است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان، خاطرنشان کرد: همچنین از محل اعتبارات محرومیت‌ زدایی که فقط در ۱۶ استان کشور تخصیص یافته تعداد ۳۶ مدرسه با ۳۰۹ کلاس درس در دست اجراست، که با تحویل این مدارس بخش مهمی از مشکلات آموزشی در مناطق کم‌ برخوردار مرتفع خواهد شد و ان‌ شاء الله مردم نتیجه‌ این اقدامات را به‌ زودی به چشم خواهند دید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha