تسریع در فرآیند دادرسی با ایجاد ارتباط الکترونیک بین دادسراها و کلانتری‌ ها

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در جلسه ای که با جانشین انتظامی و رئیس پلیس پیشگیری و روسای کلانتری ها شهرستان برگزار شدگفت: با همکاری نیروی انتظامی همه کلانتری های شهرستان بزودی مجهز به سیستم برقراری ارتباط الکترونیک با دادسرای عمومی و انقلاب می شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین سلامی در جلسه ای که با جانشین انتظامی و رئیس پلیس پیشگیری و روسای کلانتری ها شهرستان برگزار شد، گفت: در راستای اجرای برنامه های سند تحول قضایی در خصوص استفاده هر چه بیشتر از سیستم های الکترونیکی در امور قضایی، به زودی با همکاری نیروی انتظامی همه کلانتری های شهرستان مجهز به سیستم برقراری ارتباط الکترونیک با دادسرای عمومی و انقلاب خواهند شد.

وی با اعلام این مطلب، افزود: در همین راستا فرماندهی انتظامی شهرستان جیرفت نسبت به تجهیز کلانتری ها به سیستم های رایانه ای و ایجاد بستر مناسب و آموزش به نیروهای کلانتری ها، زیر ساخت های لازم را برای برقراری ارتباط الکترونیکی و مکانیزه بین دادسراها و کلانتری های شهرستان فراهم می نماید.

دادستان جیرفت با بیان اینکه تا برقراری کامل این ارتباط از امروز با تعداد ۵ کلانتری مرکز شهر به صورت آزمایشی، ارتباط الکترونیکی برقرار می شود ، بیان کرد: طی روز های آینده تمامی کلانتری ها دارای این ارتباط خواهند شد و با برنامه ریزی های صورت گرفته بعد ازکلانتری ها، دیگر پلیس های تخصصی نیز مشمول اجرای این طرح می گردند.

حسین سلامی، صرفه جویی در وقت و نیروی انسانی را از مهمترین مزایای اجرای این طرح برشمرد و افزود: با توجه به کمبود نیروی انسانی و حضور فیزیکی ارباب رجوع ها ، مخصوصا در کلانتری ها از این به بعد به جای حضور مستقیم اصحاب دعوا و مأموران در دادسراها، این مراحل از طریق سیستم انجام خواهد گرفت و دادیاران می توانند با تمرکز و توان بیشتر در خدمت مردم باشند.

وی اضافه کرد: از دیگر مزایای مهم این طرح سرعت در اجرای دستورات قضایی توسط ضابطین بوده، که این امر می تواند رضایت ارباب رجوع و شهروندان را در پی داشته باشد.

دادستان جیرفت اظهار داشت: مقام قضایی بعد از صدور دستور، بلافاصله از طریق رایانه آن را به مرجع انتظامی ارسال و مرجع انتظامی بعد از انجام فرایند اداری، باید نتیجه را در کوتاه ترین زمان ممکن به داسرا عودت دهد.

سلامی، افزایش امنیت دستورات قضایی، جلوگیری از جعل و سوء استفاده و یا مفقود شدن دستورات و مکاتبات را از دیگر مزایای برقراری ارتباط سیستمی بین مراجع انتظامی و دادسراها برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha