جیره بندی و سهمیه بندی در برنامه وزارت نیرو وجود ندارد/ تنها ۲۶ درصد حجم سد تهم آب دارد

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت : بحث جیره بندی و سهمیه بندی در برنامه وزارت نیرو وجود ندارد ولی از مردم درخواست می‌کنیم نیازشان را در سطح داشته ها برساند چرا که منابع آب کشور در بحران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،مهندس مصطفی اکرمی در بازدید رسانه ای  خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان از تصفیه خانه آب شهر زنجان با بیان اینکه در سال ۸۱ حدود ۱۸ حلقه چاه در منطقه شرق زنجان داشتیم اظهار کرد: در آن زمان این ۱۸ حلقه چاه بیش از یک هزار و ۱۰۰لیتر آب در ثانیه آب توزیع می‌کرد ولی الان این مقدار به ۳۰۰ لیتر آب رسیده است .

وی تصریح کرد: با وجود کم شدن منابع مجبوریم به منابعی که وضعیت بهتری دارند فشار بیشتری وارد کنیم و بصورت فرسایشی منابع تامین از حد انتظار خارج می‌شود.


مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه سد تهم در سال پیش در فصل تابستان حدود ۴۳ درصد حجم آب وجود داشت افزود : طبق  آخرین آمار حدود ۲۶ درصد آب در سد تهم وجود دارد که نیازمند این است پیش از پیش مراقب منابع تامین باشیم .

اکرمی تصریح کرد: استان زنجان در نزدیکی دریا نیست که با استفاده از آب شیرین کن این منابع را تامین کنیم و وضعیت نیز طوری نیست که بتوان آب را از استان های همجوار آب را تامین کرد بنابراین باید منابع تامین موجود را به صورت جدی حفظ کنیم .

وی با بیان اینکه می‌توان با مدیریت مصرف ،عاقلانه ترین و بهترین راهکار را داشته باشیم افزود : رویکرد ما در چندین سال اخیر به سمتی است که باید مدیریت مصرف صورت گیرد که تا حدودی موفق بودیم.

این مسئول با اشاره به مقایسه آماری نسبت به سال قبل بیان کرد : یک مقداری نشانه های امیدواری وجود دارد که مدیریت مصرف صورت گرفته است که طبق آمار کوتاه مدت ۵ درصد در ماه های گرم سال در  مصرف شاهد کاهش بودیم .

اکرمی با بیان اینکه آب شرب زنجان بسیار آب با کیفیتی است افزود : این آب به مراتب از آب های بطری معدنی با کیفیت تر است و آب مورد نیاز حدود ۲۴۰ هزار نفر از این تصفیه خانه آب تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده آب در زنجان مترمکعبی۳ هزار تومان است اظهار کرد:ولی برای مشترکین مصرفی مترمکعب هزار تومان آب‌ بها تعلق می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه استاندارد آب مصرفی در ایران آب شرب است افزود : ما نمی‌توانیم دو شبکه آب مجزا داشته باشیم و طبق برآورد ها اگر بخواهیم شبکه مجزا آب مصرفی و آب شستشو  را در استان انجام دهیم  حداقل دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد به جز عملیات کنده کاری و...که عملا شدنی نیست.

اکرمی با اشاره به اینکه بحث جیره بندی و سهمیه بندی در برنامه وزارت نیرو وجود ندارد اظهار کرد:از مردم درخواست می‌کنیم نیازشان را در سطح داشته ها برساند چرا که منابع آب کشور در بحران است.

وی  در ادامه با اشاره به اینکه تصفیه خانه آب و آزمایشگاه آب استان زنجان همه ساله جز بهترین رده های بالای کشور بوده است افزود : کیفیت آب خط قرمز ماست و قول می‌دهم اگر روزی کیفیت آب دچار تغییراتی شد به سرعت به مردم اطلاع رسانی لازم را انجام می‌دهیم و اولویت ما سلامتی و آرامش مردم است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha