دانشگاه علوم پزشکی تهران دستیار می‌پذیرد

دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به مجوز صادر شده از سوی دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی برای رشته داروسازی بالینی در مراقبت‌های ویژه دستیار می‌پذیرد.

به گزارش گروه  بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، ثبت نام و پذیرش متقاضیان واجد شرایط در تاریخ پنجم شهریور ماه ۱۴۰۱ از طریق دانشکده داروسازی تهران به صورت دستی انجام می‌شود.

آزمون کتبی و شفاهی در ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و دوره حدودا از اول مهر ماه ۱۴۰۱ شروع خواهد شد.

پذیرش نهایی از طریق معدل گیری آزمون کتبی شامل یکصد سوال، با ضریب ۲ و آزمون شفاهی (به صورت OSCE) با ضریب ۱ و با رعایت کلیه مقررات انجام می‌پذیرد.

شرکت کنندگان آزمون‌های پذیرش دوره‌های تکمیلی تخصصی در هر مرحله از آزمون‌های کتبی و شفاهی (اعم از OSCE و...) ملزم به کسب حداقل ۶۰ درصد از نمره کل هر مرحله از آزمون‌های مذکور هستند.

در این دوره حداقل ۵۰ درصد ظرفیت هر رشته/ محل به اعضای هیات علمی رسمی و پیمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی تعلق خواهد گرفت.

تبصره ۱: اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی آزاد اسلامی مشمول استفاده از مزایای فوق شناخته نمی‌شوند.

تبصره ۲: در صورت تکمیل نشدن ظرفیت اعضای هیات علمی و یا عدم احراز حدنصاب، ظرفیت پذیرش از بین داوطلبان آزاد واجد شرایط تکمیل می‌شود و در بین داوطلبین آزاد در شرایط مساوی اولویت با اعضای غیرهیأت علمی شاغل در دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهد بود.

تبصره ۳: در بین داوطلبین هیات علمی در شرایط مساوی، اولویت با اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی است.

تبصره ۴: ارائه موافقت دانشگاه برای استفاده از سهمیه اعضای هیات علمی الزامی است.

تبصره ۵: پذیرفته‌شدگان عضو هیات علمی و اعضای غیر هیات علمی دانشگاه‌ها موظف به سپردن تعهد محضری خاص به میزان سه برابر مدت آموزش به دانشگاه محل استخدام خواهند بود.

تبصره ۶: داوطلبین آزاد در صورت پذیرفته شدن در این دوره با پرداخت شهریه مجاز به ثبت نام طی دوره آموزشی هستند و دوره آموزشی را شروع کنند و نیازی به سپردن تعهد خدمت نخواهد بود.

اعضای هیات علمی که در بخش تربیت کننده دستیار فلوشیپ فعالیت دارند مجاز به ثبت نام در همان برنامه فلوشیپ در همان دانشگاه نیستند. این افراد می‌توانند در سایر برنامه‌های فلوشیپ که در بخش‌های دیگر اجرا می‌شود، ثبت نام و در آزمون مربوطه شرکت کنند.

کارکنان رسمی وزارتخانه ها، سازمان‌ها و یا نهادها در این دوره منحصراً در صورت موافقت سازمان متبوع به صورت داوطلب آزاد در آزمون شرکت کرده و در صورت پذیرش با پرداخت شهریه مجاز به ادامه تحصیل هستند و مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

متقاضیان واجد شرایط شرکت در آزمون پذیرش دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) می‌توانند با رعایت مقررات مندرج در آئین نامه مربوطه در تاریخ پنجم شهریور ماه ۱۴۰۱ بصورت مراجعه حضوری اقدام به ثبت نام کنند.

فرم‌های تکمیلی باید با دقت و بطور خوانا همراه با کلیه مدارک ثبت نامی ارائه شود. مهلت ثبت نام قابل تمدید نیست.

روز امتحان ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ داوطلبان با در دست داشتن اصل کارت ملی و یا شناسنامه باید به محل برگزاری آزمون (دانشکده داروسازی تهران) مراجعه و کارت آزمون خود را دریافت کنند.

آزمون کتبی و شفاهی پذیرش دوره‌های تکمیلی تخصصی راس ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۲۲ شهریور ماه برگزار می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و شرکت در آزمون:

۱- تصویر حکم پیمانی استادیاری متقاضیان عضو هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی (شامل کسانی که تعهدات را به پایان رسانده و به صورت پیمانی یا رسمی جذب شده اند).

۲- تکمیل فرم شماره ۲ جهت اعضای هیات علمی کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور.

۳- تصویر دانشنامه تخصصی و یا گواهی که موفقیت در آزمون دانشنامه تخصصی و یا هرگونه مدرکی که مؤید دارا بودن دانشنامه تخصصی رشته پیش نیاز باشد.

۴- تصویر برگ پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافی برای آقایان

تبصره‌های مربوط به این بند در اطلاعیه ثبت نام اعلام شده است.

۵- داوطلبان مشغول انجام تعهدات به صورت هیات علمی با ارائه گواهی صادره از سوی دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی و امور هیات علمی وزارت بهداشت می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن، جهت شروع دوره باید حداکثر تا ۲۵ شهریور ماه۱۴۰۱ کلیه تعهدات خود را به اتمام رسانده باشند.

صدور گواهی مجدد جهت شروع دوره برای پذیرفته شدگان از طرف آن معاونت و امور الزامی است و هرگونه قطع ارتباط پزشکان با دانشگاه‌های محل خدمت قبل از پایان تعهدات منجر به عدم صدور گواهی مربوطه خواهد بود. لازم به ذکر است صدور هرگونه گواهی از آن دبیرخانه منوط به ارائه گواهی کار به روز از طرف محل خدمت متقاضیان خواهد بود.

۶- ارائه دو قطعه عکس ۴× ۳،

۷- ارائه اصل و دو برگ فتوکپی از صفحه تمام صفحات شناسنامه

۸- ارائه اصل و دو برگ فتوکپی از کارت ملی

۹- اصل و تصویر فیش واریزی به مبلغ یک میلیون ریال به عنوان حق ثبت نام به شماره حساب دانشکده داروسازی

توجه: کلیه پذیرفته شدگان دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) موظف هستند پس از اعلام قبولی در دوره تا زمان شروع به آموزش در محل خدمتی خود به انجام وظیفه محوله مشغول بوده و این گروه صرفا" در هنگام شروع به دوره آموزشی با کسب مجوز از دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی و امور هیات علمی وزارت بهداشت (درصورت انجام تعهدات به صورت هیات علمی) مجاز به ترخیص از خدمت هستند.

۱۰- کلیه مراحل آزمون پذیرش دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) تابع مقررات مندرج در آئین نامه دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) برای شروع دوره احتمالا مهرماه ۱۴۰۱ بوده و مطابق مصوبات نشست شورای آموزش داروسازی و تخصصی انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha