"کرمان" و "قم" دارای بیشترین آمار بستری شدگان کرونایی در کشور

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که در هفتۀ گذشته، میزان مراجعان سرپایی کرونا در بیمارستان های کشور ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، گفت: تعداد بستری ها نیز نسبت به هفته گذشته ٧٠ درصد افزایش داشته است، که استان های کرمان و قم در صدر آمار قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید کریمی با اشاره به استان هایی که بیشترین مراجعه و بستری را داشته اند، گفت: استان های خوزستان و خراسان جنوبی بیشترین مراجعان سرپایی و قم و کرمان بیشترین بستری را در موج هفتم داشته اند، که این آمار نیز بر مبنای جمعیت به نسبت یک در ۱۰۰ هزار و زمان شروع موج هفتم در آن استان ها بوده است.

وی اظهار کرد: تعداد افراد بستری ٣٨٠٠ نفر و بستری در آی سی یو نیز ۶٨٠ نفر است، ضمن اینکه آمار فوتی افزایش زیادی نداشته است.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه آماری که در سایت وزارت بهداشت اعلام می شود بر مبنای تعریف سازمان بهداشت جهانی و پی سی آر مثبت است، تصریح کرد: آمار اعلامی در مقایسه با هفته گذشته، بر مبنای علائم بالینی کووید است.

دکتر سعید کریمی تاکید کرد: سویه جدید اومیکرون مسری ترین نوع زیرگونه کرونا است، هرچند مرگ و میر آن به شدت دلتا و گونه های قبل نیست، اما کسانی که بیماری زمینه ای و یا ضعف سیستم ایمنی دارند باید مراقبت بیشتری از خود داشته باشند و حتی در فضاهای کم جمعیت و باز ماسک بزنند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون بهترین شیوه مراقبتی است و هرکسی بیش از شش ماه از تزریق واکسن اش می گذرد حتماً نوبت یادآور را تزریق کند، همچنین ماسک زدن در فضاهای پرجمعیت، مترو و اتوبوس، جدی گرفتن خود مراقبتی و شیوه نامه های بهداشتی، راه گریز از این ویروس است.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: تمامی بیمارستان های کشور با تجهیز امکانات و تقویت زیرساخت ها در آماده باش کامل هستند و مشکلی در پذیرش بیماران نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha