۴٧ قلم داروی بیماران خاص تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۴٧ قلم از داروهای بیماری‌های خاص تحت پوشش بیمه این سازمان قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی (٢٠ تا ٢۶ تیرماه) برگزار شد، افزود: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان اجتماعی و اقتصادی با بیش از ١۴٠ هزار نیرو در قالب ١٨ نوع خدمات بیمه‌ای و درمانی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به جمعیت ۴۵ میلیون نفری تحت پوشش تأمین اجتماعی تصریح کرد: این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین نهاد عمومی خدمت‌رسانی بالغ بر ٧٠ درصد جامعه را تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار داده است. این رقم قبل از انقلاب اسلامی برابر با ٢٠ درصد بوده و امروز بیش از ۵۰ درصد ریسک ایام اشتغال در دوران زندگی آحاد جامعه را پشتیبانی می‌کند.

موسوی اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی با ٣٨٨ مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمانی نیز با بیش از ۵٠ هزار طرف قرارداد خریدار راهبردی سلامت است و در دوران شیوع کرونا، ٣٠٠ هزار خدمات درمانی ارائه کرده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری ادامه داد: امسال نسبت به سال‌های گذشته، سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی می‌تواند فرصتی برای غلبه بر تهدیدها بوده و چالش‌های پیش رو و راهکارهای رفع موانع را برای حوزه رفاه و تأمین اجتماعی به ویژه سازمان تأمین اجتماعی را ترسیم کرده و مرتفع کننده معضلات موجود باشد.

میرهاشم موسوی افزود: در ٩ ماه گذشته، صندوق تأمین اجتماعی وضعیت ناپایدار از نظر منابع و کسری نقدینگی داشت و با انباشت بدهی مواجه بود و یک ابر بدهکار به بانک‌ها معرفی می‌شد.

وی بدهی به مراکز درمانی و معضلات نسخ الکترونیک در نقطه تماس با مردم را از دیگر معضلات این سازمان به هنگام تحویل این تشکیلات عنوان کرد.

موسوی افزود: هزینه‌های برخی از رویه‌های تجمیعی در بعد مصارف با عنوان بازنشستگی پیش از موعد، ضریب پشتیبانی سازمان را نیز به ۴.٢ (که سطح استاندارد برابر با ۶.۵ است) رسانده است و این امر حاکی از پیشی گرفتن خروجی بر منابع بود.

وی با اشاره به کاهش دارایی‌های صندوق به عنوان دیگر معضلات سازمان تأمین اجتماعی در ماه‌های گذشته گفت: در سال گذشته، درآمد شرکت شستا، ۶ درصد از کل منابع سازمان تأمین اجتماعی را شامل می‌شد که برابر با ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان بود. بر این اساس، سازمان تأمین اجتماعی نیازمند یک تحول به‌منظور غلبه بر چالش‌ها و حل مسائل این مشکلات بود. در این راستا نیز با تعیین هشت راهبرد اصلی از جمله توسعه پوشش بیمه همگانی برای آحاد جامعه که در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی به مرحله انجام رسید.

موسوی افزود: همچنین در یک سال گذشته یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند که حدود ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد با آغاز به‌کار دولت مردمی سیزدهم محقق شد.

به گفته وی، ۱۸۰ هزار نفر از زنان خانه‌دار نیز در این مدت تحت پوشش و حمایت سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته و هدف‌گذاری سازمان افزایش یک میلیون نفر بیمه‌شده جدید تا پایان سال ١۴٠١ است.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha