جزییات پوشش بیمه‌ای چند بیماری پرهزینه/ بیماران خاص در« نسخ الکترونیک » نشان‌دار شدند

مدیر خدمات نرم افزارهای درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین، از نشاندارکردن بیماران خاص و صعب‌العلاج در سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی به منظور بهره‌مندی از خدمات «صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج» خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) مهندس رامین معتمد با اشاره به تخصیص بودجه به صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب العلاج در راستای ارتقای سلامت جامعه و کاهش مشکلات این دسته از بیماران اظهار کرد: بدنبال این تخصیص بودجه، شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین به منظور بهره‌مندی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از این خدمات، امکان نشاندار کردن بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی و سایت تایید نسخه سازمان را فراهم کرده است.

به گفته وی، بدین ترتیب امکان نشان‌دار کردن بیمه‌شدگان دارای بیماری‌های رتینوپاتی دیابتی، پرفشاری خون، دیابت نوع دو و پرفشاری خون کنترل شده، بدون نیاز به تشکیل پرونده، در نسخه الکترونیک و توسط پزشک فراهم شده است. همچنین در خصوص سایر بیماریهای تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی پس از تشکیل پرونده در مدیریت‌های درمان استانها، به صورت خودکار در این سامانه نشاندار می شوند.

وی تصریح کرد: برای این بیماران در بخش نسخه پیچی برای داروهایی که در لیست صعب العلاج وجود دارند، با ارسال اطلاعات به سرویس مربوطه در بیمه سلامت، سهم صندوق آنها محاسبه و از مبلغ پرداختی بیمار کسر می‌شود.

وی افزود: در صورتیکه به هر دلیلی بیمار دارای شرایط خاص در صندوق مربوطه نشاندار نشده باشد، هنگام مراجعه به داروخانه با بررسی سوابق پزشکی و پرونده وی، عملیات نشاندار کردن به صورت خودکار اجرا شده و امکان بهره‌مندی از مزایای صندوق برای وی ایجاد می‌شود.

به گفته معتمد در صورتیکه نسخه از سمت داروخانه حذف شود، امکان حذف از سهمیه بیمار نیز فراهم شده است لذا در صورت نیاز در مراجعات بعدی بیمار، سهمیه دارویی مربوط برای ایشان لحاظ می شود.

مدیر خدمات نرم افزارهای درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین در پایان فراهم کردن امکان ارائه درخواست تشکیل پرونده به صورت حضوری در مدیریت درمان استانها و غیر حضوری با مراجعه به سایت تایید نسخه درمان به آدرس Darman.tamin.ir ( منوی درخواست بیمه شدگان) برای این بیماران و نشاندارشدن مکانیزه بیماران دارای پرونده‌های خاص و صعب العلاج (مورد تایید مدیریت های درمان) را از جمله اقدامات انجام شده در راستای ارائه خدمات به این دسته از بیماران توسط شرکت خدمات ماشینی برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha