اقامه با شکوه نماز عید فطر در استان کرمان

پس از همه گیری ویروس کرونا، امسال کرمانی ها با حضور حداکثری خود، نماز عید سعید فطر را با شکوه هر چه بیشتر برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌ های امروز نماز عید سطر فطر، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات برگزارکنندگان و دست اندرکاران ستاد اقامه نماز و   تبریک این عید به نمازگزاران گفت: در ماه مبارک هر کسی با بضاعت خود با آن برخورد کرد، برخی توشه بیشتری ذخیره کردند و بعضی کمتر.

اقامه با شکوه نماز عید فطر در استان کرمان

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: عبادات، روزه داری، استغفار و اعمال نیک بخشی از توشه‌ مومنان در ماه مبارک رمضان بود و این‌ تمرینی بود تا همه‌ خواسته های خود را از خداوند بخواهیم.

وی با اشاره به حدیث امام سجاد(ع) که فرمودند: «ای آنکه عمل زیاد می‌پذیری و پاداش بزرگ می‌دهی آیا عمل کم هم می‌پذیری؟»؛ گفت: خدایا کسانیکه جز تو از دیگران درخواست کردند، خسارت دیده هستند و ماه رمضان فرصت تمرین آن است که غیر از تو به کسی مراجعه نداشته باشیم، قدرت بی انتها تویی و همه نظام هستی در دست توست.

اقامه با شکوه نماز عید فطر در استان کرمان


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه از رئیس جمهور و وزارت کشور برای انتخاب استاندار انقلابی و ولایی از جنس خود مردم کرمان نیز تشکر و قدردانی کرد و افزود: به فضل خدا، حرکت جدیدی در استان پهناور کرمان برای خدمت‌ رسانی به مردم آغاز خواهد شد.


وی با قدردانی از زحمات علی زینی وند استاندار سابق کرمان، به محمد مهدی فداکار استاندار جدید و بومی کرمان، این مسئولیت خطیر و بزرگ را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که بتوانند در پست جدید خدمات ارزنده‌ ای را ارائه دهند.

اقامه با شکوه نماز عید فطر در استان کرمان


وی همچنین از دکتر زینی وند استاندار کرمان نیز که مدت نسبتاً طولانی در استان کرمان مسئولیت استانداری را عهده دار بود نیز  قدردانی کرد  وی

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان سخن حضرت علی(ع) که فرمودند: فرمان خدا را اطاعت کنید و تقوای الهی را در تمام شئون زندگی رعایت کنید، بر وحدت شیعه و سنی تاکید کرد و ابراز داشت: پیام مهم عید فطر وحدت و اخوت اسلامی است و ما همه امت واحد هستیم و باید در کنار هم باشیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: مردم همه درابتدا یک دسته بودند و اختلافات اعتقادی، جغرافیایی، نژادی، رنگ‌ ها و لهجه‌ ها باعث شد تا جدایی بین آنان بیشتر شود.

اقامه با شکوه نماز عید فطر در استان کرمان

وی با تاکید بر این نکته که: امروز پیوند معنوی مورد تاکید اسلام است، تصریح کرد: این پیوند، همانگونه است که در صدر اسلام سلمان را از ایران کنار نبی مکرم اسلام قرار میدهد، تا جایی که پیامبر اسلام(ص) می گوید: سلمان از ماست. پیوند معنوی ترک ولر و فارس نمی شناسد و اصل اسلامی مهم است، مثل شما مسلمین، چون دو دست هستید که از هم جدا نیستید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطر نشان کرد: امروز دشمن همه تلاشش ایجاد اختلافات بین مسلمین است و می خواهد هر روز بستری برای اختلاف قومیت‌ ها و مذاهب ایجاد کند. و امیدواریم این وحدت را حول ولایت فقیه و اسلام عزیز حفظ کنیم.

اقامه با شکوه نماز عید فطر در استان کرمان

اقامه با شکوه نماز عید فطر در استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha