پیری جمعیت یکی از مسائل و مشکلات جامعه ایرانی است / سقط جنین آژیر خطری برای همه

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: پیری جمعیت یکی از مسائل و مشکلات جامعه ایرانی است و طبق آمارهای موجود، فرزندآوری در کشور کاهش یافته و شمار سالمندان مجرد نیز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)‌ از زنجان ، آیت‌الله علی خاتمی ظهر روز شنبه  در دیدار با جمعی از ماماهای استان زنجان که به مناسبت روز جهانی مامایی برگزار شد، با بیان اینکه کاهش جمعیت در ایران بر اساس یک نقشه حساب شده به این  مرحله رسیده است اظهار کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، به ازای هر پدر و مادر دو فرزند در ایران متولد نمی‌شود که این در نوع خود می‌تواند زنگ خطری باشد.

وی  با بیان اینکه پیری جمعیت یکی از مسائل و مشکلات جامعه ایرانی است افزود : طبق آمارهای موجود، فرزندآوری در کشور کاهش یافته و شمار سالمندان مجرد نیز افزایش پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آمار وحشتناک سقط جنین در سال گذشته، افزود: گروه‌های معاند در فضای مجازی با تاثیر گذاری و تبلیغات فراوان، مادران ایرانی را در این خصوص مورد هدف قرار داده اند که زنان نباید فرزندآوری داشته باشند.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه خطر کاهش فرزندآوری از بیست سال گذشته آغاز شده و اکنون خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: بحث غربالگری، مراقبت، هدایت و بهداشت از جمله وظایف ماماها است که باید به این نکات توجه لازم را داشته باشند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تعدادی از قشر کارگر به دلیل هزینه‌های بالای غربالگری مادر باردار شکایت دارند و  به همین دلیل از پیگیری سلامت جنین و مادر می‌گذرند، تاکید کرد: بیمه باید همه افراد و گروه‌ها را شامل شود.

خاتمی با بیان اینکه بحث سقط جنین آژیر خطری برای همه است، اظهار کرد: ملتی که احساس هویت نکند، زود تحت سلطه قرار می‌گیرد اما وقتی پیشینه خود را بداند تحت سلطه قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه ماماها باید قلم به دست گرفته و طرح‌هایی را برای معضل کاهش جمعیت ارائه دهند، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای آگاهی جامعه نسبت به فرزندآوری استفاده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha