مبارزه با فساد با ایجاد دولت الکترونیک محقق می‌شود

حجت الاسلام مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد با دولت الکترونیک محقق می‌شود گفت: ارتباطات رو در روی کارکنان و مدیریت سازمان‌ها با مردم منشأ فساد است . هرچه این ارتباطات کمتر و به صورت الکترونیکی باشد بهتر است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شعار سال و بیانیه گام دوم توسط رهبر انقلاب به برنامه سعادت آباد گفت: نامگذاری سال جاری توسط رهبری با عنوان «تولید؛دانش بنیان و اشتغال آفرین» برای این است که علاج همه مشکلات اقتصادی به رشد و جهش تولید وابسته است. اگر تولید داخلی مورد حمایت قرار گیرد و ظرفیت و توان کشور و نیروهای نخبه و ساده کشور درگیر آن شوند اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی افزود: مورد دیگر افزونی تولیدات و عرضه کالاها در بازار است که موجب متعادل شدن قیمت ها شده و از بی ثباتی و جهش قیمت‌ها جلوگیری می‌کند. ضمن اینکه رشد تولید از تورم اقتصادی کم می‌کند.

صادرات نفت و گاز و مواد خام، هنر نیست
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تاکید رهبری بر تولیدات مبتنی بر دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان است که محصولات علمی باید تبدیل به کالا شده و تجاری‌سازی شوند. امروزه رتبه بندی کشورهای جهان فقط نرخ رشد اقتصادی نیست بلکه صادرات دانش‌بنیان در این بین بسیار مهم است. هر کشوری صادرات دانش‌بنیان بیشتری داشته باشد از نظر اقتصادی موفق‌تر است. صادرات نفت و گاز و مواد خام، هنر نیست. آنچه هنر است تبدیل این مواد به محصولات نهایی با استفاده از علم و فناوری است.

ارتباطات رو در روی کارکنان و مدیریت سازمان‌ها با مردم منشأ فساد است
وی اذعان داشت: مبارزه با فساد یکی از مواردی است که رهبر انقلاب بر آن تاکید زیادی دارند و دولت سیزدهم هم آن را در دستور کار خود قرار داده است. ارتباطات رو در روی کارکنان و مدیریت سازمان‌ها با مردم منشأ فساد است . هرچه این ارتباطات کمتر و به صورت الکترونیکی باشد بهتر است. مشکلات مردم باید از طریق پنجره ای واحد حل شود. در این طریق، ارتباط چهره به چهره مردم با کارکنان و مسئولان کمتر می‌شود و ایجاد محدودیت، چانه زنی، رشوه و امضای طلایی محو خواهد شد.

مبارزه با فساد با ایجاد دولت الکترونیک محقق می‌شود
حجت الاسلام مصباحی مقدم بهترین راه مبارزه را پیشگیری عنوان کرد و گفت: مبارزه با فساد با دولت الکترونیک محقق می‌شود. کمترین فساد در ایجاد دولت الکترونیک است. تاکنون تعداد قابل توجهی از سایت‌های دستگاهای دولتی به هم متصل شده‌اند که این تعداد به مرور افزایش خواهد یافت و به این وسیله مبارزه با فساد تحقق می‌یابد.
وی تاکید کرد: تهدید حیثیتی افرادی که فساد می‌کنند مثل انتشار اسامی بزرگترین بدهکاران نظام بانکی هم بازدارندگی دارد. اینطور کسی جرات نمی‌کند حیثیت خود را حراج کند.

انتصابات حضرت علی(ع) با رعایت شایسته سالاری انجام می‌شد
وی درباره مبارزه حضرت امیر (ع) با فساد و مبارزه با فسادگران گفت: انتصابات حضرت علی(ع) با رعایت شایسته سالاری انجام می شد. هر فردی تا زمانیکه در معرض آزمایش قرار نگرفته شاید مورد مناقشه قرار نگرفته باشد. وقتی شخصی مورد آزمایش قرار گیرد ممکن است شایستگی او خدشه دار شود. حضرت امیر(ع) مدام مراقبت و نظارت داشتند و به صورت خصوصی و عمومی هشدار می دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: روزی خانمی به حضرت علی(ع) مراجعه و از یکی از فرمانداران منتصب به حضرت علی شکایت کرد. حضرت علی نامه ای به دست آن خانم داد که محتوی عزل آن فرماندار بود. امام علی(ع) به سادگی با تخلف و فساد برخورد می کرد. حضرت امیر وقتی تشخیص داد آن فرماندار خطا کرده، وی را عزل کرد.
او با عنوان مثالی دیگر از زندگی امام اول شیعیان گفت: کمیل بن زیاد، انسانی پارسا و مومن بود حضورت او را به مسئولیتی منصوب کرد اما پس از چند روز وی را برکنار کرد و گفت: ای کمیل تو نمی‌توانی این کار را مدیریت و اداره کنی.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب‌سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.

منبع:رادیو تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha