نگاه مثبت مسئولان عراقی به بازگشایی مرزهای زمینی دو کشور

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه وزرای کشور و گردشگری عراق موضوع بازگشایی مرزهای زمینی را با نگاه مثبت دنبال می کنند، اعلام کرد: این مهم قرار است هرچه زودتر در هیئت دولت عراق طرح و تصمیم گیری شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکترسید صادق حسینی پس از دیدار با وزیر کشور عراق اظهار کرد: دیدارهای بسیار تاثیرگذار و مطلوبی را با مقامات عراقی داشتیم که در آن موضوعات مختلف به جهت تسهیل امور زائران عتبات عالیات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه موضوع بازگشایی مرزهای زمینی نیز یکی از محورهای ویژه گفتگو با مقامات عراقی بوده است، تصریح کرد: موضوع بازگشایی مرزهای زمینی برای زائران هردو کشور تاثیرات بسزایی را در تسهیل تردد زائران بدنبال دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در این دیدارها وزرای کشور و گردشگری عراق قول مساعد دادند موضوع بازگشایی مرزهای زمینی را در هیئت وزیران مطرح خواهند کرد و با دید مثبت آن را پیگیری و به نتیجه برسانند.

حسینی همچنین درباره زائرانی که داروهای خاص به همراه دارند و مشکلاتی را در این رابطه داشته اند گفت: طبق قول مسئولان عراقی زائرانی که داروهای خاص به همراه دارند ازاین پس می توانند با مجوز پزشک ایرانی این داروها را به همراه داشته باشند.

وی افزود: همچنین با نظر مساعد وزیر کشور عراق، واردات داروی ایرانی برای کلینیک های نجف و کربلا تسهیل خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مساعدت وزیر کشور عراق در خصوص ایستگاههای بازرسی زائران گفت: در پی انتقادات برخی زائران نسبت به نحوه بازرسی ها در فرودگاه های شهرهای زیارتی، این موضوع مطرح و فورا دستوررسیدگی و رفع دغدغه ها از سوی وزیر کشور عراق صادر شد.

وی در پایان ضمن تشکر از مساعدت های لازم مسئولان عراقی در راستای رفع دغدغه های زائران تاکید کرد: کرامت، عزت، امنیت وسلامت زائران ازاهمیت ویژه ای برخوردار است و ما تمام تلاش خود را به جهت رضایتمندی زائران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام انجام خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha