سفر کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی به استان کرمان در پی سرمازدگی باغات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از سفر گروه کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی جهت بازدید برآورد خسارت ناشی از سرمازدگی به باغات این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر خیر اندیش گفت: در پی سرمازدگی اخیر باغات کشاورزی استان کرمان تیم کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی متشکل از: دکتر حسنی مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک، مهندس رستم پور مشاور معاون وزیر و مسئول طرح برنامه معاونت امور باغبانی، دکتر آهنی مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی و مهندس حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی وارد استان کرمان شده و مورد استقبال سازمان جهاد کشاورزی این استان قرار گرفتند.

وی در رابطه با خسارت وارده به باغات ناشی از سرمازدگی به گروه کارشناسی گفت: سرمای بهاره به ۱۷۲ هزار هکتار باغات استان کرمان خسارت وارد کرد، که ۱۵۴ هزار هکتار آن مربوط به باغات پسته و باقی آن ها مربوط به باغات میوه نظیر: بادام، گردو و درختان میوه های هسته دار است.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه: بیش از ۷۰ درصد باغات پسته استان کرمان از ۲۵ تا ۸۰ درصد خسارت دیده اند، گفت: از ابتدای سال جاری، سرمای بهاره ۵۰ درصد از محصول پسته این استان را از بین برده است و نزدیک به ۱۱ هزارمیلیارد تومان به باغات پسته و بیش از هزار میلیارد تومان به باغات گردو، بادام و درختان هسته دار خسارت وارد کرده است.

گفتنی است؛ گروه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی و همراهان از باغات خسارت دیده شهرستان‌ های رفسنجان، انار، شهربابک و سیرجان دیدن کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha