بی احتیاطی گردشگران موجب حریق جنگل های شهداد کرمان شد

مدیر عامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از اعزام دو دستگاه خودروی سنگین آتش‌ نشانی برای مهار آتش‌سوزی جنگل های «شهداد» کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا میرزایی، با اشاره به آتش‌ سوزی عصر دیروز باغ‌ های روستای «کشیتوئیه» از توابع بخش «شهداد» گفت: آتش‌ نشانان از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه عملیات اطفای حریق را شروع کردند.

وی افزود: وسعت آتش‌ سوزی حدود ۳۰۰۰ متر مربع بود که با تلاش آتش‌ نشانان مهار شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، با اشاره به دو مرحله آب‌ گیری خودروهای آتش‌ نشانی گفت: آتش نشانان پس از اطفای حریق مرحله لگه گیری حریق را انجام دادند.

بگفته وی در این عملیات خودروهای اطفاء حریق بخش «شهداد» و «ماهان» نیز حضور داشتند.

رئیس اورژانس کرمان هم در رابطه با این حادثه تصریح کرد: عصر دیروز به دنبال دریافت گزارش حریق در پوشش گیاهی اطراف منطقه "کشیتوئیه" شهداد، سریعاً ۱ تیم فوریت های پزشکی به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت: خوشبختانه تا این لحظه گزارشی از تلفات یا مصدومیت نداشته ایم و اطفاء حریق توسط نیروهای آتش نشانی انجام شده است.

بخشدار شهداد هم با اشاره به اینکه متاسفانه حضور گردشگران در روز طبیعت باعث خسارت زیادی به منطقه شده است، خاطر نشان کرد: بر اثر روشن کردن آتش توسط گردشگران در باغات این روستا آتش گسترده شده و غیرقابل مهار شده بود و متاسفانه دو هکتار از باغات و نخیلات روستای کشیتوئیه در آتش سوخت.

بخشدار شهداد با اشاره به اینکه خودروهای آتش‌نشانی از شهرهای ماهان، شهداد، اندوهجرد و کرمان به منطقه اعزام شد افزود: علی زینی‌ وند استاندار کرمان نیز در منطقه حضور داشت و تعداد چهار دستگاه آتش‌ نشانی و یک دستگاه لودر از شهرداری‌ های شهداد، اندوهجرد و سیرچ به کمک آمدند و توانستند پس از ساعت‌ ها این آتش را مهار کنند.

شایان ذکر است؛ طبق گزارش دریافتی دلیل احتمالی حریق این منطقه که در ۲۰ کیلومتری شهداد قرار دارد، عدم خاموش کردن آتش توسط گردشگران در روز طبیعت عنوان شده است.

بی احتیاطی گردشگران موجب حریق جنگل های شهداد کرمان شد     بی احتیاطی گردشگران موجب حریق جنگل های شهداد کرمان شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha