طرح بازدارندگی مصرف برق در کرمان اجرا می شود

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان از اجرای طرح بازدارندگی مشترکین پرمصرف و توزیع عادلانه یارانه انرژی برق در کرمان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن نوروز زاده گفت: آیین نامه جدید تعرفه برق مشترکان خانگی براساس بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، به تصویب هیأت وزیران رسیده و هدفش اصلاح الگوی مصرفی پرمصرف هاست، در فرمول جدید مشترکان خوش مصرف و کم مصرف مشمول افزایش تعرفه برق نخواهند شد.

وی گفت: هدف از این طرح بازدارندگی مشترکین پر مصرف و توزیع عادلانه یارانه انرژی برق برای ارائه برق پایدار و مطمئن به کلیه مشترکین است و امید می‌ رود که تمام همشهریان گرامی با اهتمام و مدیریت، این موضوع مصرف خود را در سقف الگو رعایت کنند.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تصریح کرد: بیش از ۷۰٪ از مشترکین خانگی تا سقف الگوی تعیین شده مصرف دارند و تنها ۳۰٪ بیش از الگو مصرف می‌کنند.

به گفته نوروز زاده: تعرفه برق مشترکین خانگی با مصرف بالاتر از الگو به این ترتیب محاسبه میشود که مازاد بر الگو مصرف تا یک و نیم برابر با ضریب ۱٫۵، تا دو برابر با ضریب ۲٫۵ و مصارف بیش از ۲ برابر با ضریب برابر هزینه تأمین برق محاسبه می‌شود.

وی درخصوص ملاک محاسبه هزینه ها، گفت: ملاک تأمین انرژی دو سال اخیر بوده که به این ترتیب ذیل در نظر گرفته شده، هزینه‌هایی مانند متوسط نرخ قراردادهای خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های حرارتی در ۲ سال گذشته به اضافه هزینه نقل و انتقال برق (ترانزیت) و هزینه سوخت با تعرفه نیروگاهی که این محاسبات نیز خود مشمول یارانه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha