فراهم شدن بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کرمان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان از فراهم شدن ۱۳ هزار ۳۲۲ فرصت شغلی طی سال جاری با اعتباری بالغ بر ۴۷۲ میلیارد تومان برای مددجویان این نهاد در کرمان ایجاده شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ یحیی صادقی در نشست خبری به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و سالگرد تاسیس کمیته امداد گفت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به شرایط اقتصادی جامعه در مجموعه کمیته امداد با تلاش و مجاهدت های پی در پی اقدامات خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۳۲۲ فرصت شغلی با اعتبار ۴۷۲ میلیارد تومان ایجاد شده است، گفت: حمایت‌ های ویژه‌ ای از طرح‌ های اشتغال در استان کرمان انجام شده و برای اولین بار در سطح کشور برای بحث خوراک دام اقداماتی انجامگرفت که در این راستا بیش از هزار تن یونجه و ۳۱۰ تن کنسانتره در اختیار مدد جویان این نهاد توزیع شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در زمینه خدمات ارائه شده این نهاد به بیماران صعب العلاج خاطر نشان کرد: کمیته امداد کرمان ۴۴۳ نفر از بیماران سخت درمان را بیمه تکمیلی کرده است که خدمات ارائه شده به آنان شامل:بیمه تکمیلی بیماران صعب‌ العلاج با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان، استقرار سامانه امداد هوشمند، توزیع ۱۲ هزار سبد بهداشتی است.

صادقی از پرداخت ۴۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات ضروری قرض الحسنه امداد ولایت، پرداخت ۹ میلیارد و ۶۱۰  تومان ودیعه مسکن، توزیع ۳ هزار و ۶۹۰ سری جهیزیه با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان، خرید ۱۰ میلیارد تومان وسایل منزل برای خانوارهای آسیب دیدگان سیل دی ماه جنوب، تهیه هزار و ۲۱۳ آبگرمگن گازی، ۲ هزار و ۴۰۰ بخاری گازی، ۳۹۱ کولر گازی، ۳ هزار و ۷۳۲ کولر آبی برای مددجویان این نهاد خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد از پرداخت هزینه آب، برق، گاز و فاضلاب معاف هستند، ادامه داد: اسامی ۸۶ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در استان کرمان به شرکت های آب، برق، گاز و فاضلاب اعلام شده که در صورت رعایت کردن الگوی مصرف هزینه آنها صفر شود.

مدیر کل کمیته امداد کرمان تصریح کرد: یکی از اقدامات جدید انجام شده کمیته امداد کرمان، رویداد کارآفرینی استارت آپ تحت عنوان (از خانه تا کارخانه) است که ۵۰۰ دانشجو و فارغ‌ التحصیل کمیته امداد با همکاری جهاد دانشگاهی استان در این طرح شرکت کردند. در این رویداد کارآفرینی تعدادی از این افراد نخبه، طراح و مخترع حضور دارند و یکی از مددجویان این نهاد که دختر بچه ای یتیم اهل شهرستان فاریاب است، چند اختراع کشوری را ثبت کرده است.

صادقی با اشاره به برگزاری یک دوره ۹ روزه آموزشی توسط این نهاد گفت: این دوره ۹روزه آموزشی شامل: کلاس های مهارت اشتغال بود که با همکاری وزارت ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی را در راستای ایجاد اشتغال، توانمندسازی و استعدادیابی فرزندان مددجویان تحت پوشش این نهاد برگزار شد.

مدیر کل کمیته امداد کرمان با بیان اینکه یکی از سیاست های کلی کمیته امداد این است که چرخه فقر بین نسلی را از بین ببرد، گفت: در این راستا اتفاقات خوبی رخ داده است.

صادقی به خدمات حمایتی کمیته امداد از مدد جویان اشاره و تصریح کرد: حق بیمه تامین اجتماعی ۳ هزار ۸۰۰ نفر از مددجویان این نهاد در کرمان پرداخت شده که ۳۰۰ نفر این افراد بازنشسته می شوند و حق بیمه ۳ه هزار و ۲۰۰ نفر از روستاییان و عشایر را نیز کمیته امداد پرداخت می کند، که از این تعداد ۱۰۰ نفر در چند روز آینده بازنشسته می شوند و این افراد کسانی هستند که توان ایجاد طرح و اشتغال برای آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به حمایت از مادران باردار و شیرده، گفت: ۷ هزار و ۴۵۰ مادر باردار و شیرده مورد حمایت قرار دارند که تاکنون ۷ و نیم میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است، همچنین ۱۱هزار و ۸۰۰ کودک دچار سوء تغذیه در استان مورد حمایت قرار گرفته‌اند که تنها ۵ درصد آن‌ها مددجوی کمیته امداد هستند و این طرح فقط مخصوص مددجویان نیست.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه در سیل اخیر جنوب کرمان ۱۰ میلیارد تومان وسایل منزل و دام به‌ اضافه یک ماه حقوق مازاد به مدد جویان سیل‌ زده پرداخت شده است، به برنامه‌ های هفته احسان و نیکوکاری پرداخت و گفت: برنامه جشن نیکوکاری از ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه برگزار می‌شود.

صادقی به اجرای طرح همسایه مهربان در کرمان خبر داد و بیان کرد: بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان درآمد جشن نیکوکاری سال گذشته بوده است و این جشن تا پایان اسفند ماه سال جاری ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha