اولویت ما خودکفایی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر خودکفایی در تولید کالاهای سلامت محور، اظهار کرد: یکی از اولویت های ما در دولت سیزدهم، خودکفایی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر بهرام عین اللهی، در جلسه مشترک با مدیران گروه صنعتی مپنا، ضمن تاکید بر خودکفایی در تولید و توسعه تولید داخلی در حوزه کالاهای سلامت محور، اظهار کرد: یکی از اولویت های ما در دولت سیزدهم، خودکفایی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است و خودکفایی در این زمینه، منوط به تامین ارز ترجیحی برای تهیه مواد اولیه است که امیدواریم مسائل مربوط به تامین ارز سریع تر رفع شود.

وی افزود: با توانمندی هایی که در مجموعه مپنا وجود دارد، امیدواریم که بتوانیم در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی پیشرفت های خوبی را مشاهده کنیم.

در این جلسه، مدیران شرکت های مپنا به معرفی اقدامات و دستاوردهای این مجموعه در حوزه های مختلف به خصوص حوزه سلامت پرداخته و در ادامه درخصوص دستگاه های پزشکی از جمله دستگاه اکسیژن ساز، سی تی اسکن و .... که توسط این مجموعه ساخته و تولید شده است، به گفت و گو ادامه دادند.

براساس این گزارش، تامین عمده تجهیزات، قطعات و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، انتقال فناوری و تولید داخل تجهیزات پزشکی، بازاریابی و صادرات، بهره برداری، تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش، زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، نیروی انسانی متعهد و متخصص، پشتیبانی فنی، اقتصادی و بازرگانی گروه مپنا، توسعه تله مدیسین و توسعه گردشگری از جمله قابلیت های گروه مپنا است که در این جلسه مطرح شد.

همچنین، گروه مپنا در این جلسه درخصوص توسعه همکاری با وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرد تا بدینوسیله در کنار وزارت بهداشت در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی بیشتر ورود کند. 

گفتنی است، در پایان این جلسه، تفاهمنامه همکاری های مشترک نیز ما بین وزارت بهداشت و گروه صنعتی مپنا، منعقد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha