پایان حصارکشی های غیرقانونی در شهرک سدید کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از قلع و قمع بناهای تازه ساخت و جلوگیری از تغییر کاربری ۶ هکتار از اراضی شهرک سدید کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دادخدا سالاری گفت: در پی دریافت گزارشات مبنی بر حصار کشی و تغییر کاربری ۶ هکتار از اراضی کشاورزی واقع در شهرک سدید کرمان، دستورات قاطع قضایی برای جلوگیری از این اقدام صادر و متخلفان مربوطه نیز شناسایی و احضار شدند.

وی تاکید کرد: بر اساس تاکیدات دستگاه قضایی استان و با حضور نماینده دادسرای عمومی و انقلاب کرمان، تمامی مستحدثات(بناهای تازه ساخت) غی قانونی در این اراضی نیز قلع و قمع شده و اراضی به وضع سابق اعاده گردید.

دادستان کرمان یادآور شد: این اقدام در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی انجام شده است.

سالاری ادامه داد: تمامی عوامل ذی مدخل در حوزه حفظ و نگهداری از اراضی و منابع طبیعی باید با دقت و حساسیت ویژه به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل نمایند؛ زیرا هر گونه تخلف و اقدام خلاف قانون به منظور دور زدن قوانین یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

وی به متخلفان و افرادی که قصد سوء استفاده از اراضی ملی را دارند نیز هشدار داد: دستگاه قضایی با هر فرد یا افرادی که در صدد تصرف اراضی ملی یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی باشند، بدون اغماض برخورد کرده و اجازه نخواهد داد انفال و سرمایه‌های ملی کشور مورد غارت و دستبرد قرار گیرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha