کد خبر: گردشگری-دریایی-باید-به-سوی-اکوتوریسم-س
۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۵

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: در نظر داریم گردشگری دریایی به سوی اکوتوریسم سوق یابد؛ چرا که ارزش زیست محیطی برخی مناطق به اندازه‌ای است که برای حفظ آن باید اهتمام جدی داشت.

 

خبرگزاری سلامت- گروه اقتصاد سلامت: بی‌شک جاذبه‌های طبیعی زیبا و منحصر به‌فردی در سواحل شمال و جنوب کشور و نیز پتانسیل‌های بسیاری برای رونق اکوتوریسم وجود دارد.

دکتر پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری سلامت گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های گردشگری دریایی به ویژه در جزایر و مناطقی که قبلا شناسایی نشده بودند، در حال مطالعه است. به عنوان مثال شناسنامه زیستی جزایر در حال تهیه است.

فرشچی افزود: مسلما جاذبه‌های اکوتوریسم در سواحل کشور بسیار است؛ هم به لحاظ گونه‌هایی که هستند و هم به لحاظ زیباشناختی که در این مناطق وجود دارد.

وی تصریح کرد: اکوتوریسم دریایی می‌تواند در نقاط مختلف سواحل و جزایر مورد بررسی باشد.

این مقام مسؤل بیان داشت: در نظر داریم گردشگری دریایی به سوی اکوتوریسم سوق یابد؛ چرا که ارزش زیست محیطی برخی مناطق به اندازه‌ای است که برای حفظ آن باید اهتمام جدی داشت.

فرشچی تاکید کرد: باید برای انتخاب اکوتوریسم در این مناطق برنامه‌ریزی شود و افرادی برای بازدید به این مناطق بیایند که حفظ طبیعت را دغدغه خود می‌دانند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در برنامه ششم توسعه چه راهکارهایی برای حفاظت از این مناطق پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: برنامه اصلی گردشگری دریایی از سوی سازمان میراث فرهنگی در دست تهیه است، اما ما نیز به عنوان عضوی فعال نقشی اثرگذار داشتیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: در این برنامه بر شناسایی ظرفیت‌ها در وهله نخست تاکید شده است.

گردشگری به سرعت در حال افزایش است و با افزایش تعداد گردشگران به ویژه در حوز‌ های محافظت شده، قطعا اثرات جبران‌ناپذیری را در محیط زیستمان شاهد خواهیم بود. بنابراین نیازمند توجه ویژه از سوی دست‌اندر کاران سازمان حفاظت محیط زیست است.

 

کد خبرنگار: 41025

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha