کد خبر: وزیر-سابق-بهداشت-کاهش-پرداختی-از-جیب-مر
۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۳۸

خبرگزاری سلامت: اجرای طرح عظیمی  مانند تحول نظام سلامت از همان ابتدا منتقدان بسیاری داشت و حال که سوت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به صدا درآمده، کارنامه دولت یازدهم با ریزبینی بیشتر بررسی می شود.

دکتر طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت، در برنامه مناظره که شب گذشته از شب یک سیما به روی آنتن رفت، این نکته را در ابتدای صحبت های خود یادآور شد: زمانی که طرح تحول سلامت به مقام معظم رهبری معرفی شد، ایشان تاکید داشتند که این طرح ادامه و قدر مطلق پرداختی مردم کاهش یابد. در حالی که به گفته صاحب نظران این مهم محقق نشده است.

طریقت منفرد با تاکید چند باره بر این که در ارائه آمار باید به مستندات استناد شود، یادآور شد که نایب رییس وقت مجلس در جلسه ای با حضور وزیر بهداشت گفته بود که وزارتخانه باید در چارچوب قانون عمل کند، در غیر این صورت نمی توان مسیر را ادامه داد.

وی متذکر شد: در فروردین ۹۳، متوسط هزینه بستری برای بیمه شدگان تامین اجتماعی معادل ۵۵۰ هزار تومان بود که این رقم برای مشمولین بیمه هدمات درمانی ۵۷۰ هزار تومان ثبت شده است.

وزیر سابق بهداشت با گلایه از عدم تحقق اهداف تدوین شده طرح تحول سلامت، متوسط هزینه بستری یک بیمار را در حال حاضر یک میلیون و پانصد هزار تومان برآورد کرد که حریرچی در پاسخ به این اشکال تصریح کرد: آنار هر سال را باید در همان سال مقایسه کرد.

از توفیقات کسب شده طرح تحول سلامت، عدم ارحاع بیماران به خارج از مراکز درمانی برای انجام آزمایش و تهیه دارو می باشد که قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به این مهم، اذعان داشت: پرونده یک میلیون و پانصد هزار تومان پرداختی مربوط به سال ۹۵ است و سه درصد این مبلغ معادل ۴۵ هزار تومان می شود.

طریقت منفرد در فرصتی دیگر، افزایش قیمت شیر خشک را مغایر با سیاست های افزایش جمعیت برشمرد و بیان داشت: تاکید دارم که پرداخت از جیب مردم به واسطه اجرای طرح تحول سلامت افزایش یافته است.

کد خبرنگار: ۴۱۰۲۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha