ایرج حریرچی در گفت‌وگو با طبنا(خبرگزاری سلامت) با بیان این مطلب افزود: اکثر تبلیغاتی که در رسانه‌های نوشتاری و شنیداری و دیداری در مورد اقدامات و کالاهای پزشکی تخلف محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال به هیچ وجه تبلیغ دارو در فضای عمو‌می‌برای مخاطب عام نداریم و کاملا ممنوع است. تبلیغات پزشکی این نیست که بگوییم فلان تبلیغ آگهی یا رپرتاژ است! هر چیزی که طبق ماده ۸ آیین‌نامه موجب افزایش مراجعه به فردی بشود که ‌می‌تواند نوشتاری آموزشی، مصاحبه، جلسه، گفت‌وگوی پزشکی یا گزارش پیشرفت کاری باشد، که اگر شاعبه جلب مریض را داشته باشد تخلف است.

حریرچی تاکید کرد: دیده‌ایم کسانی که در رسانه‌های پرمخاطب تبلیغ ‌می‌کنند تا مدتی مراجعات مطب آنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش ‌می‌یابد که این تخلف است.