کد خبر: هفت-ترفند-علمی-برای-غلبه-بر-اضطراب-ناشی
۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۲۶
به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت) از مدیکال‌اکسپرس، اضطراب و ترس در واکنش به یک تهدید کاملا طبیعی است. وقتی ترس در مورد چیزی وجود داشته باشد، انسان در برابر آن واکنش مناسبی نشان خواهد داد. اما وقتی وحشت بیش از حد باشد، نه تنها سازنده نیست، بلکه صدمه هم می‌زند. بنابراین برای اینکه جلوی این نوع ترس‌ها را بگیرید، بهتر است از یکی از روش‌های علمی زیر استفاده کرده و ترس‌تان را مهار کنید:

۱. تمرین تحمل ابهام

عدم تحمل ابهام، فرد را به اضطراب مستعد می‌کند. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که فرد از موضوعی که در آن ابهام و قطعیت وجود ندارد، بیش از حد نگران می‌شود. بهترین راه حل برای این مشکل، چک نکردن سریع اخبار است. برخی از کارهایتان را بدون اینکه در مورد آینده آن پیش‌بینی کنید، انجام دهید. به مرور تحمل‌تان در برابر موارد مبهم افزایش پیدا می‌کند.

۲. پارادوکس اضطراب

برخی از افراد برای رهایی از اضطراب به رفتارهای مخرب روی می‌‌آورند. مانند خوردن و نوشیدن بیش از حد. این رفتارها وضعیت را بدتر می‌کند. بهترین کار مواجهه شدن با موضوع اضطراب‌آور است. این کار از اضطراب‌تان می‌کاهد.

۳. فراتر از اضطراب

بیشتر ترس‌ها، به دلیل ترس از مرگ به وجود می‌آیند. به مفهوم و معنای زندگی فکر کنید و با خود بیندیشید که هدف‌تان از زندگی چیست. به خودتان بقبولانید که قرار نیست به این زودی‌ها بمیرید و مدام دنبال علایم بیماری در خود نباشید.

۴. دست کم نگرفتن خود

این روزها بیشتر مردم از ابتلا به ویروس کرونا می‌ترسند، اما باید گفت قرار نیست، هرکس مبتلا شد، بمیرد. اگر سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کنید، حتی در صورت ابتلا می‌توانید سلامتی خود را باز یابید. بدن انسان بسیار قوی است و نباید آن را دست کم گرفت.

۵. توجه نکردن به بزرگنمایی‌ها

ویروس کرونا خطرناک است. اما مردم همیشه در مورد ناشناخته‌ها غلو می‌کنند. اگر مضطرب هستید، به آمار زیاد توجه نکنید. در این زمان، تنها کاری که باید انجام دهید، رعایت موارد بهداشتی و در قرنطینه ماندن است.

۶. مراقبت از خود

در روزهایی که به دلایلی اضطراب و نا‌ آرامی بالاست، با ترفندهایی مانند خواب مناسب، ورزش منظم، تمرین ذهن‌آگاهی و به‌کارگیری تکنیک‌های آرامش‌سازی از اضطراب خود بکاهید.

۷. کمک گرفتن از مشاوران حرفه‌ای

اگر نمی‌توانید اضطراب خود را کنترل کنید، با یک روانشناس زبده تماس بگیرید و از او کمک بخواهید. به گزارش طبنا، با روش‌های فوق می‌توانید اضطراب ناشی از شرایط اضطراری در جامعه را کنترل کرده و سلامت ذهن و روان‌تان تضمین کنید. مترجم: نادیا زکالوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha