مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: وقتی در یک نشست بینالمللی گفتم تهران ۸۰ هزار تاکسی دارد همه متعجب شدند، علاوه بر این شاید بتوان گفت به همین تعداد مسافربر شخصی داریم. این در حالی است که نیویورک ۱۲ و ۸۰۰ تاکسی دارد.
به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، قنادان گفت: اگر یک راننده تاکسی ریالی مازاد بر آنچه توسط شورای شهر مصوب شده کرایهای از مسافر دریافت کند، میتوان از آن راننده تاکسی شکایت کرد تا موضوع بررسی شود. ما در این زمینه چندین پرونده داریم و اگر رانندهای در این زمینه محکوم شود برایش نمره منفی لحاظ خواهد شد.
وی اضافه کرد: یک مسافر طی تماس با شهرداری تهران اعلام میکند در فلان مسیر راننده مبلغ بیشتری از رقم تعیین شده دریافت کرده است؛ وقتی شکایتها از یک حدی بیشتر شود واحدهای نظارت به محل اعزام خواهند شد و اگر کسی به صورت روتین چنین اقدامیرا انجام داده باشد حتما با وی برخورد میشود و این برخوردها اثرگذار است. مهم این است که شهروندان در انتقال این شکایتها کوشا باشند و به صرف اینکه مبلغ دریافتی مازاد ناچیز است از کنار آن به راحتی عبور نکنند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد:نحوه استفاده از تاکسی در کشور ما با سایر نقاط دنیا متفاوت است؛ در سایر شهرهای دنیا 80 هزار تاکسی در یک شهر وجود ندارد. بنده در یک نشست بین المللی که مدیران سازمانهای تاکسیرانی شهرهای دنیا در آن حضور داشتند وقتی اعلام میکردم تهران 80 هزار تاکسی دارد، بهت زده میشدند، این درحالی است که نیویورک 12 هزار و 800 دستگاه تاکسی و شانگهای با 20 میلیون جمعیت ساکن تنها 60 هزار تاکسی دارد.
وی افزود: ناوگان ما بعد از مکزیکوسیتی که دارای یکصدهزار تاکسی است و یکی از آلودهترین و آشفتهترین شهرهای دنیا به شمار میآید، در رتبه دوم قرار دارد. این وضعیت بسیار بد است چرا که معنای آن خودرومحور بودن شهرمان است. علاوه بر این شاید بتوان گفت به اندازه همین تعداد تاکسی، مسافربرشخصی نیز در شهر فعالیت میکند و این درحالی است که اعلام شده فعالیت مسافربران شخصی غیرقانونی است. اما سوال اینجاست مگر بازار جابجا کردن مسافر در سطح شهر چقدر ظرفیت دارد؟ در چنین شرایطی مشخص است که سبد مانده تاکسی ناچیز خواهد بود و عارضه دریافت خودسرانه کرایه ایجاد میشود.
نظر شما