کد خبر: نوسازی-تاکسی-به-دلیل-افزایش-مداوم-قیمت
۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۵
نوسازی تاکسی به دلیل افزایش مداوم قیمت‌ها دشوار شده است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل، ترافیک شهرداری تهران؛ سید مناف هاشمی امروز در آیین بهره‌برداری از 100 اتوبوس و مینی‌بوس جدید ناوگان عمومی شهر تهران ضمن تبریک هفته وحدت، بهره برداری از 100 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید را در ایام ماه ربیع الاول را به فال نیک گرفت و گفت: خوشحالم امروز توانستیم بخشی از قولی را که به شهردار محترم تهران و اعضای محترم شورای اسلامی شهر داده بودیم محقق کنیم .

وی با اشاره به سالها عقب ماندگی در حوزه نوسازی ناوگان عمومی پایتخت تصریح کرد : حتما انتظارم از توسعه و نوسازی ناوگان عمومی پایتخت در این حد نیست و ورود 250 دستگاه اتوبوس و مینی بوس نه تنها بنده را که شهردار تهران و اعضای شورای شهر را خوشحال نخواهد کرد، اما باید در نظر داشت که این اقدام هم در شرایط کنونی بسیار سخت و طاقت فرسا بود به همین منظور از همه عزیزان که در این مسیر یاریگر ما بودند تشکر میکنم.

معاون حمل ونقل، ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در همه کلان‌شهرهای دنیا چه در دوران کرونا و غیر کرونا مردم، شهرداری‌ها ودولت با یکدیگر حوزه زیر ساختهای حمل و نقل عمومی را جلو می‌برند اما در کشور ما و شرایطی که دولت کمک نمی‌کند کار بسیار سخت است و اراده ی بزرگی بر چنین اقدامی هنوز دیده نشده است.

هاشمی ادامه داد: تکمیل و بهره برداری از مترو تهران بالغ بر 120 هزار میلیارد تومان منابع مالی با فهرست بهای امروز نیاز دارد که حتی با تامین سالانه 5هزار میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت و املاک و بودجه شهرداری این مهم موثر و محقق نخواهد شد.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران افزود : در حال حاضر برای خرید 4هزار اتوبوس یک تا دو کابین به بالای 20 هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم ، واقعیت این است که تمام این عدد را نمی‌توان به عنوان عوارض از طریق شهروندان تامین کرد، معتقدم حتی اگر بلیت اتوبوس به 5هزار تومان برسد، هم پاسخگوی نیاز شهر تهران نیست.

او با بیان اینکه در بودجه رقم 7هزار میلیارد تومان، برای اقدامات عمرانی در بخش حمل ونقل و ترافیک در نظر گرفته شده است، گفت: سال گذشته فقط 1800میلیارد تومان فعالیت عمرانی دراین حوزه صورت گرفته این در حالیست که به 10 هزار میلیارد تومان برای توسعه و عمران در این بخش نیاز داشته ایم.

به گفته ی هاشمی امسال تلاش می‌کنیم تا 5هزار میلیارد هزینه‌های عمرانی را افزایش دهیم اما این ارقام بر روی کاغذ به ما کمک نمی‌کند و باید تخصیص داده شود، معتقدم اگر دولت تنها 50 درصد از سهم خود را در تامین و نوسازی ناوگان عمومی شهر اجرا کند، خرید 1 هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال محقق خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد از گرانی قیمت ها و سخت گیری های وزارت صمت در حوزه ی اعمال قیمت ها گفت : در حال حاضر سالانه 2 هزار دستگاه تاکسى نوسازی میشوند این در حالیست که اکنون 40 هزار تاکسی شهر تهران باید نوسازی شوند که یا باید پول بلاعوض به تاکسیرانان بدهیم و یا وام، که برای گرفتن وام با سه بانک تفاهم کردیم و 50میلیون تومان وام را به 70 میلیون تومان رساندیم، اما هنوز مهر وام خشک نشده قیمت تاکسی از 70 میلیون تومان به 94 میلیون تومان و حال به 120 میلیون تومان رسیده است.

مناف هاشمی ادامه داد: با تمامی مشکلات موجود بنا داریم امسال 15هزار تاکسی را نوسازی کنیم و 2هزار تاکسی سفارش‌گیری شده‌اند، لذا از دولت خواهش میکنیم اگر کمک نمیکنید حداقل قیمت ها را برای تاکسی بالا نبرد.

معاون شهردار تهران در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری دولت و وزارت صنعت، پایتخت سالانه 1000 اتوبوس به خود ببیند، و همچنین در حوزه مترو ، تاکسی و پایانه شاهد اتفاقات بزرگی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha