کد خبر: لاک‌داون-کردن-کامل-شهر-راهکار-اصلی-مب
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۴۹
لاک‌داون کردن کامل شهر راهکار اصلی مبارزه با کرونا/ویروس هندی بسیار کشنده است

مینو محرز عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در پاسخ به مباحث مطرح شده مبنی بر شیوع ویروس جهش یافته هندی کرونا در یکی از استان های کشور، اظهار کرد: اگر قرنطینه ای صورت نگیرد امکان اینکه این ویروس به سرعت در کشور پخش شود، وجود دارد.

وی بیان داشت: متاسفانه در کشور قرنطینه صورت نمی گیرد و همه جا رفت و آمد آزاد است.

ویروس هندی با انگلیسی تفاوتی ندارد

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در پاسخ به این سوال که علائم ویروس جهش یافته هندی با ویروس انگلیسی و چینی متفاوت است، گفت: علائم این ویروس با دیگر ویروس ها تفاوتی ندارد اما بسیار وحشتناک و کشنده است.

دکتر محرز با اشاره به راهکار جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در کشور، عنوان کرد: فعلا کروناویروس در کشور شایع است و بهترین راهکار لاک داون کردن کامل شهر است.

بسته شدن راه های ورود و خروج

وی ادامه داد: اگر این ویروس در یکی از استان ها مشاهده شده باید راه ورود و خروج به این استان کاملا بسته شود. با اقدامات فعلی نمی شود بیماری را کنترل کرد.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد: باید با بستن مرزها و لاک داون کردن کامل شهر بیماری را کنترل کرد و مانع از سرایت ویروس به شهرهای کشور شد.

تخت خالی نداریم

دکتر محرز تاکید کرد: اگر بیماری در یک استان کنترل نشود به سرعت در کشور پخش خواهد شد. در حال حاضر هیچ تخت خالی و مکانی برای بستری بیماران نداریم.

وی اضافه کرد: امکانات درمان ما فعلا همین است که مردم مشاهده می کنند، ما درمان اختصاصی در کشور نداریم. درمانهایی که در بیمارستان‌ها انجام می شود مانند همه ی کشورهای دنیا است.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: زمانی که جمعیت زیاد باشد، مرگ و میر هم افزایش پیدا می کند. شاهدیم که روزانه  آمار مرگ و میرها در حال افزایش است.

دکتر محرز بیان کرد: مریض های بدحال ما بسیار زیاد شده اند و پزشکان و کادر درمان هم که با این بیماران سر و کار دارند، بسیار خسته اند. مرگ و میر به طرز وحشتناکی رو به افزایش است.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha