معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل فعالیتهای تابستانه به مناطق آموزشی استان، از فعالیت حدود 690 پایگاه اوقات فراغت در طول تابستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري سلامت، مهدی رفیعیدهکردی با بیان اینکه یکی از فعالیتهای هرساله آموزش و پرورش در تابستان برنامهریزی برای اوقات فراغت است، اظهارکرد: این موضوع در ذیل فعالیتهای ستاد اوقات فراغت تعریف شده است که فرمانداری هر شهرستان مسئولیت آن را بر عهده دارد و با همکاری دستگاههای مختلف آن را اجرایی میکند؛ یکی از این دستگاهها نیز آموزش و پرورش است.
وی افزود: آموزش و پرورش با داشتن امکانات و بسترهایی ازجمله کانونهای فرهنگی و هنری، دارالقرآنها، سالنهای ورزشی، هنرستانهای فنی و حرفهای و فضای مدارس هرساله متناسب با توان خود برای این فعالیتها برنامهریزی میکند. در سال گذشته 629 پایگاه اوقات فراغت فعال بودند و امسال با گزارشهای دریافتی از 40 منطقه آموزشی استان، تاکنون حدود 690 پایگاه پیشبینی شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه بخشی از فعالیتهای فوقبرنامه شامل دروس تقویتی برای دانشآموزانی است که در طول سال تحصیلی نتوانستند موفقیت لازم را کسب کنند، گفت: دیگر فعالیتها شامل فعالیتهای ورزشی، آموزش رایانه، خیاطی، عروسکسازی، رباتیک، هنرهای دستی و تجسمی، کمکهای اولیه، احکام، سرود و تئاتر، اردوهای دروناستانی و بروناستانی و ... میشود.
وی ادامه داد: امسال به این موضوع توجه شد که فعالیتهای تابستانی منحصر به یک محیط فیزیکی دیده نشود، بلکه فعالیتهای فوقبرنامه بهصورت سیالتر برنامهریزی و اجرا شود؛ بهطور مثال برای دانشآموزان ابتدایی بازدید از ادارات سطح شهر و مشاغل و برای مقاطع بالاتر اردوهای درونشهری و برونشهری و ... در نظر گرفته شود.
رفیعیدهکردی خاطرنشان کرد: دستورالعملهای فعالیتهای تابستانه به مناطق آموزشی ابلاغ شده و هر شهرستان متناسب با امکانات خود برای برگزاری این برنامهها اقدام میکند. فعالیت پایگاهها بهطور معمول از ابتدای تیرماه آغاز میشود و تا قبل از امتحانات شهریورماه ادامه دارد تا فضاها برای امتحانات در اختیار قرار گیرد.
وی با اشاره به رویکردهای حوزه فرهنگی و پرورشی آموش و پرورش، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه معاونت فرهنگی بهای زیادی به آن میدهیم، این است که فعالیتهای فرهنگی تنها محدود به دوره تابستان نشوند؛ در طول سال تحصیلی نیز فعالیتهای فوق برنامه انجام میشوند، اما بیشتر با نگاه درسمحور هستند. نگاه ما این است که دانشآموزان دارای استعدادهای مختلفی هستند و مدارس برای پاسخگویی به این استعدادها باید برنامه خود را غنی کنند و تنوع لازم را برای پاسخ به این نیاز بهوجود آورند.
نظر شما