واریز ۳۶۰ میلیاردی برای حوزه بهداشت و درمان استان زنجان از محل مالیات

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان زنجان، گفت: طی ۶ ماهه سال جاری ۳۶۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده استان زنجان به حساب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی واریز شده است، که نسبت به سال گذشته ۱۵۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، مهدی محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به سهم مالیات و عوارض واریز شده به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از محل مالیات اظهار کرد: یک درصد از نرخ ۹ درصد یا ۱۰درصداز درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت و ارائه خدمات درمانی به شهروندان اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: این امر تحول در نظام سلامت را سرعت بیشتری بخشیده است که با کاهش بسیاری از هزینه‌های درمانی، یاری بخش بیماران و مددجویان شده است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان زنجان، بیان کرد:در شش ماه نخست سال جاری، از محل مالیات و عوارض وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده استان زنجان، ۳۶۰ میلیارد تومان از طریق خزانه به حساب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی واریز شده است، که نسبت به سال گذشته ۱۵۹ درصد رشد داشته است.

محمدی خاطر نشان کرد: در اجرای بند ۱ ماده ۳۸ و ماده ۴۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۰۲/۰۳/۱۴۰۰، یک ‌نهم مالیات ‌ها و عوارض وصولی به‌ عنوان مالیات سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز می شود تا در اجرای در اجرای مفاد ماده ۴۲ قانون مالیاتهای مستقیم تا درجهت پیشگیری و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای دارای بیست هزار نفر جمعیت و پایین‌ تر و جامعه عشایری (در چهارچوب نظام ارجاع)، اختصاص ‌یابد .

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha