نشان دار شدن بیش از ۱۵۰۰ زوج نابارور زنجانی در سامانه بیمه سلامت 

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، گفت: تاکنون یک هزار و ۵۵۸ مورد زوجین نابارور در سطح استان زنجان شناسایی و نشان دار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سعیدکرمی زنجانی صبح روز سه شنبه(۲۴ مهرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، بمناسبت روز ملی بیمه سلامت، اظهار کرد: سوم آبان ماه، سالروز تصویب قانون بیمه همگانی است که به همین مناسبت از ۲۸ مهر تا ۴ آبان با عنوان هفته ملی بیمه سلامت نامگذاری شده است.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته ملی بیمه سلامت افزود: ۲۸ مهر روز اول هفته با عنوان"ارتقای سواد سلامت، پیشگیری، پزشکی خانواده و نظام ارجاع"، ۲۹ مهر روز دوم هفته با عنوان "مشارکت اجتماعی،خیرین سلامت و سازمان های مردم نهاد"، ۳۰ مهر ماه روز سوم هفته با عنوان "سازمان هوشمند، اعتبارسنجی، نظارت و نسخه الکترونیک"، اول آبان روز چهارم هفته با عنوان "حمایت از درمان زوجین نابارور،جوانی و پویایی جمعیت"، ۲ آبان روز پنجم هفته با عنوان " خرید راهبردی خدمات سلامت، ارتقای بسته خدمات بیمه پایه و تسهیل فرایندهای درمانی"، ۳ آبان روز ششم هفته با عنوان" پایش و به روز رسانی خدمات صندوق بیماری‌های خاص، صعب العلاج و نادر، پژوهش و تحقیق"، و ۴ آبان روز هفتم هفته با عنوان " پوشش همگانی ،عمق بخشی و افزایش سطح دسترسی به خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان" نامگذاری شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیمه سلامت با ۶۴۳ مرکز درمان  در سطح استان طرف قرارداد است، بیان کرد: بیمه شدگان ما می‌توانند از مزایای پوشش بیمه‌ای در حین دریافت خدمت از این مراکز، بهره‌مند شوند

کرمی زنجانی با اشاره به رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی برای سه دهک اول جامعه و روستاییان با رعایت نظام ارجاع، گفت: تمامی افراد مشمول سه دهک اول و روستائیان، از خدمات درمانی رایگان در بخش دولتی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری یک هزار و ۱۰ مورد بازدید حضوری جهت نظارت بر عملکرد مراکز طرف قرارداد و رصد محسوس و نامحسوس مراکز انجام شده است که نسبت به مشابه سال قبل افزایش چشمگیر نظارت ها را داشته ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به رسیدگی به شکایات بیمه شدگان از مراکز درمانی طرف قرارداد،گفت:  تعداد شکایات ثبت شده در سامانه الکترونیک پاسخگویی در سال ۱۴۰۲ ۲۶۱ مورد بود که در ۶ ماهه اول سال جاری این تعداد ۸۳ مورد رسیده که خوشبختانه با کاهش تعداد شکایات در سال جاری مواجه شده ایم.

کرمی زنجانی با اشاره به اینکه ۸۴ مرکز جامع سلامت روستایی در حال ارائه خدمت به روستائیان درسطح استان است، بیان کرد: در حال حاضر جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت روستائیان در سطح استان به ۳۶۵ هزار نفر رسیده است.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین تاکنون یک هزار و ۵۵۸ مورد زوجین نابارور در سطح استان زنجان شناسایی و نشان دار شده است.

این مسئول با اشاره به افزایش بیماران نشاندار شده در بیماری‌های خاص و صعب العلاج گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در سطح استان نشان دار شده است و از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند و تاکنون بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان برای درمان این بیماران هزینه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha