صنعت باید به اندازه مصرف در خاموشی‌ها سهم داشته باشد

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی استان زنجان، با اشاره به مشخص شدن سهم صنعتگران مشترکان  استان زنجان در مصرف برق، گفت: بخش صنعت باید به اندازه مصرف در خاموشی‌ها سهم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ایرج افشارنیا، در جلسه مشترک کمیسیون صنعت و کشاورزی، با تشریح وضعیت تولید ۹۶ هزار مگاوات، توزیع و مصارف برق در کشور اظهار کرد: ۹۶ هزار مگاوات در کشور برق تولید می‌شود که ۳۵ درصد آن به واحدهای صنعتی، ۳۳ درصد به بخش خانگی و ۱۴ الی ۱۵ درصد به امور کشاورزی و مابقی نیز به مصارف عمومی می‌رسد.

وی افزود ۷۰ الی ۸۰ درصد برق تولیدی کشور از طریق سوخت‌های فسیلی، ۱۴ درصد به صورت برق آبی و ۱ درصد از طریق انرژی‌ تجدیدپذیر تولید می‌شود.

رئیس کمیسیون صنعت با تاکید بر اینکه ناترازی انرژی، کشاورزی، صنعت و تولید و خدمات را دچار معضل و بحران کرده است، افزود: ادامه این وضعیت منجر به ضرر و یا حتی به تعطیلی این واحدها خواهد شد کمااینکه این ناترازی امنیت غذایی را نیز دچار اختلال خواهد کرد.

افشارنیا خواستار مشخص شدن سهم صنعتگران مشترکان این استان در مصرف برق شد و گفت: بخش صنعت باید به اندازه مصرف در خاموشی‌ها سهم داشته باشد و آیا ما در طول سال این همه مصرف کرده‌ایم که در خاموشی‌ها سهیم هستیم.

وی ادامه داد: سوال اینجاست که دولت برای جبران زیان تولیدکننده در قبال خاموشی برق چه اقداماتی انجام می‌دهد و چه تعهدی در برابر زیان مشترکان دارد چرا که این بخش سرمایه ثابتی دارد و هزینه‌های جانبی را متحمل می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha