ترمیم شکاف بین تولید و مصرف برق میسر نمی‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق بازرگانی زنجان،گفت: باتوجه به اینکه در مصرف برق شاهد صرفه‌جویی هستیم ولی تغییری مثبت در راستای ترمیم شکاف بین تولید و مصرف برق میسر نمی‌شود و هر سال وضعیت دشوارتر و وخیم‌تر از سال‌های قبل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
علی شاهمرادی در جلسه مشترک کمیسیون صنعت و کشاورزی، با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی به دلیل ناترازی برق اظهار کرد: در حال حاضر با وجود راهکارهای عملی یا غیرعملی برای رفع ناترازی برق، به نظر می‌رسد فقط با مدیریت مصرف و صرفه‌جویی می‌توانیم در این شرایط تاب‌آوری داشته باشیم.

وی ادامه داد: همیشه قرار نیست سود کنیم، پرداخت بها به شکل‌های مختلف بخشی از ماهیت تولید و فعالیت‌های اقتصادی است اما شرایط طوری شده است که به زیان و نقطه تاریکی رسیده‌ایم در حالی که قرار نبود به این وضعیت مبتلا شویم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی با اعداد و ارقام آشنا هستند افزود: عدم همخوانی این داده‌ها بیش از ناترازی برق آزاردهنده است چرا که در مصرف برق شاهد صرفه‌جویی هستیم ولی تغییری مثبت در راستای ترمیم شکاف بین تولید و مصرف برق میسر نمی‌شود و هر سال وضعیت دشوارتر و وخیم‌تر از سال‌های قبل می‌شود و سوالی که برای فعالان اقتصادی ایجاد می‌شود این است که تا کجا با این وضعیت می‌خواهیم ادامه بدهیم، آیا سال آینده، بنگاه‌های اقتصادی را خواهیم توانست سر پا نگاه‌داریم.

شاهمرادی با اشاره به اینکه کشت‌های تابستانی امسال عمدتا آبیاری قطره‌ای شده است و آب به صورت میلی‌لیتر به بوته‌ها داده می‌شود افزود اختلال در این فرآیند منتج به آسیب جدی به محصولات کشاورزی می‌شود در حالی که امنیت غذایی امری مهم در زندگی مردم است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha